40 graden verschil,......is even wennen!! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Claudia Mortel - WaarBenJij.nu 40 graden verschil,......is even wennen!! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Claudia Mortel - WaarBenJij.nu

40 graden verschil,......is even wennen!!

Door: Claudia

Blijf op de hoogte en volg Claudia

24 Februari 2010 | Singapore, Singapore

Het is zaterdag (13 februari) 16:00 en de kindjes kunnen niet wachten om naar het vliegveld te gaan want oma Bets en ome Bart komen een weekje bij ons op vakantie.
De kindjes staan met hun neuzen tegen het raam aan gedrukt om oma en Bart te zoeken, maar dat duurde even want oma's koffer kwam maar niet, want die stond nog op schiphol.
Na lang wachten gaan de deuren eindelijk open en oma wordt omringt door kleine armpjes en er wordt flink geknuffeld.
Ome Bart geven ze (nu nog) een verlegen handje maar dat veranderd al snel.
We gaan vlug naar huis en kunnen onder het genot van een kopje koffie en een aarbeientaartje lekker bijkletsen, Luca en Indy laten ondertussen van alles zien en raken niet uitgekletst (soms met een paar Engelse woordjes er tussen door).
Voordat we 's avonds gaan eten trekken Bart en Bets eerst nog even een korte broek aan en een t'shirtje, want het is met 32 graden veel te warm voor de winter kleren.
's Avond eten we met z'n allen in een gezellig strandtentje bbq kip en wandelen we langs het strand terug naar ons appartement.
Het is heel leuk voor ons dat ze allebij nog nooit in Azië zijn geweest, omdat alles wat ze zien en meemaken nieuw voor hun is.

De volgende morgen (ze hadden trouwens héérlijk geslapen onder hun Mickey en Minnie Mousse dekbedden ;-), (sorry géén foto's beschikbaar) gingen we maar meteen even iets Hollands doen in een tropische omgeving, fietsen op het eilandje Pulau Ubin.
Dus rugzakje ingepakt, met zonnebrand, petjes en waterflessen en we waren er weer klaar voor.
Eerst gingen we met de taxi naar de kade, om daar met de bumpboot naar het eilandje te varen.
Het was de eerste keer dat Bets en Bart op een bumpboot zaten en Luca zei tegen oma: “super cool hé Oma?” en dat vond oma ook, ze genoot zichtbaar.
Eenmaal op het eiland gingen we meteen maar op zoek naar “fatsoenlijke” fietsen en dit keer hadden we geluk. Ondertussen had Tom (bijnaam: padNIETvinder!!) een kaart van het eiland bemachtigt en hij zou de weg wel wijzen.....hmmhmm...
We dachten laten we het maar rustig aan doen met de “ouderen” onder ons (we noemen géén namen), maar die “ouderen” gingen behoorlijk tekeer op de fiets, dus we lieten hun maar voorop rijden “om een tempo aan te geven” ...(of was het, omdat we moeite hadden om hun bij te houden met de kids achterop ;-) ).
Onder het fietsen zorgden Luca en Indy voor de achtergrondmuziek en zongen vol enthousiasme: “Wa ûn lekker ding bende gij.....en gé het zôn lekker keuntje!!” (is een keer wat anders dan “alle eendjes zwemmen in het water!”)
Tussen door stopten we voor een paar mooie foto's en om veel water te drinken, want wat was het heet op onze Brabantse bolleke's!, en zagen we ook nog een enorme grote spin (net zo groot als mijn hand) en dat was voor Bets en Bart toch ook wel even wat anders dan een langpoot uit de Mortel / Gemert.
Onderweg zijn we even bij een lokaal “tentje” (letterlijk!, een paar houten planken met een golfplaat erop) gestopt om daar wat te gaan drinken.
Toen we van onze fietsen af stapten kwam er en oude man naar ons toe en zei tegen ome Bart terwijl hij hem aankeek: ….“Kokosnoot?!” we moesten wel lachen,...........bedoelde hij daar soms Bart mee?.
Na het fietsen nog even lekker Nasi goreng en fried noodles gegeten en toen weer met de bumpboot terug.
Eenmaal op de kade was het door de drukte van Chinees Nieuwjaar geen taxi aan te komen, dus waren we genoodzaakt om eerst een stuk met de bus, daarna met de tram en toen als nog met de taxi te gaan (Volgens mij hebben we nu alle vervoersmiddelen gehad in Singapore?!).
De rest van de week vulden we met een boottochtje door de stad, wandelen door China Town en little India en hebben we nog verschillende tempels bekeken, de forestwalk gelopen (brug 8 meter boven de grond) de dierentuin bezocht en natuurlijk gezwommen in het zwembad, waar Oma de glijbaan heeft uitgetest (tot vreugde van Luca, Indy en de rest van de toeschouwers) en ome Bart heeft ook nog even tijd gehad om lekker te relaxen aan het zwembad “in de schaduw!?” en wat zullen we zeggen........”mooi rood was zéker niet lelijk!” ;-) .
We hebben lekker aziatische gegeten langs het water in de stad, Prata's geprobeerd in de foodcourts, en koffie gedronken op Sentosa Island waar Luca en Indy eindelijk trots “hun” pirateneiland konden laten zien aan oma en Bart.
Je kunt daar komen door over een touwbrug over het water heen te lopen en omdat het eb was konden Luca en Indy samen met oma allerlei “schatten” (schelpjes) vinden en met z'n allen genoten we gewoonweg van alles om ons heen.
We hebben deze week heel veel leuke dingen gedaan, zodat wij ook het gevoel hebben gehad dat we op vakantie waren.
Het was erg gezellig en de kindjes genoten ook enorm van het bezoekje van oma Bets en ome Bart.
Luca heeft er in ome Bart weer een nieuwe vriend bij en met het afscheid nemen van oma en Bart zag ik dat ze het er toch wel een beetje moeilijk mee hadden.
Oma werd nog even flink geknuffeld en Bart kreeg ook nog een dikke knuffel en kus van de kindjes.
Wat is het toch leuk om ons “wereldje” te laten zien aan familie, en vooral om te zien dat zij er net zo van genieten als wij.
Ik bedenk me trouwens net dat het ook nog mogelijk was geweest om een ritje op een olifant te maken.
Dus Oma Bets en Ome Bart, …....jullie weten nu de weg ;-)............