Maak ons gek met verrassingen!!.... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Claudia Mortel - WaarBenJij.nu Maak ons gek met verrassingen!!.... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Claudia Mortel - WaarBenJij.nu

Maak ons gek met verrassingen!!....

Door: Claudia

Blijf op de hoogte en volg Claudia

17 Juni 2010 | Singapore, Singapore

Het is 1 Juni Tom's verjaardag: Tom had deze dag vrij genomen en Luca mocht vandaag ook een vrije dag nemen van ons én school (wat een luxe!).
Nadat we Tom een ontbijtje op bed hadden gebracht en in het Engels “happy Birthday” hadden gezongen was het tijd voor de kadootjes.
De kindjes hadden allebij een mooie tekening gemaakt en Luca had op school een verjaardagskaart gemaakt en zelf zijn eigen naam erop geschreven, wat papa natuurlijk geweldig vond.
Tom had een grote zak snoep gekregen (wat hij wel moest delen vertelde Indy er snel bij) en een thermokan/beker van Starbucks.
Ik had ook nog een verrassing voor hem, hij kreeg een kaart waarin stond dat ik een oppas had geregeld en hij die avond om 18:30 klaar moest staan.
Ik vind het altijd leuk om Tom met iets “aparts” te verrassen!. (parachutesprong, zelf een vliegtuigje besturen, duikbrevet, luchtballon vaart..)
En na even wat speurwerk had ik weer wat leuks gevonden (ik wilde hem eerst met haaien laten zwemmen,of laten bungee jumpen,....maar heb toch maar voor wat anders gekozen!! gni,gni..;-) ).
Die dag zijn we eerst gezellig met z'n viertjes naar de dierentuin gegaan, het was heerlijk rustig op zo'n doordeweekse dag dus we konden lekker relaxed rondlopen.
Na de middag genoten we nog even van het zonnige weer (het regent hier de laatste dagen nogal veel) en zijn we gaan zwemmen.
Tussen de middag kwam mijn vriendin Jessie nog met een hele grote zelfgemaakte chocolade taart voor Tom die we met heeeeeeel veel plezier hebben opgegeten (niet in 1 dag!! …....in 2 :-)).
Toen werd het tijd om ons klaar te maken voor een gezellig avondje uit zonder de kindjes.
Onze oppas Devina had al een keer eerder opgepast en Luca en Indy vonden het geweldig om haar weer te zien (of kwam het door de snoepjes die ze weer had meegenomen!!).
We legden Devina uit dat ze nu niet (net als de vorige keer) bij hun in bed liedjes moet gaan liggen zingen tot ze in slaap vallen (om 23:00 sliepen ze de vorige keer nog niet) en ze ook geen 2 rollen koekjes en zakken chips en snoepjes en...en... moest geven, want dan stuiteren ze de hele avond rond.
We gaven de kindjes een dikke kus en gingen snel met de taxi richting een vis restaurant (dacht Tom) maar stiekum reden we naar het hoogste reuzenrad van de wereld van 165meter hoog die er ongeveer 35 minuten over doet om één keer rond te gaan.
Tom liep na aankomst nog steeds onwetend achter mij aan en we liepen een luxe ruimte binnen waar hij hoorde: “Meneer en Mevrouw van de Mortel?... komt u maar mee dan gaan we met de prive lift naar de vip ruimte.
Ik zag Tom kijken van wat gaan we nú weer doen?.. eenmaal in de vip ruimte kregen we een drankje aangeboden en zag Tom dat we in de Flyer (Singapore reuzenrad) gingen, wat hij een super leuk idee vond.
En toen kwam de groote verrassing nog, er kwam een man naar ons toe die zich voorstelde als onze butler voor vanavond die ons ging serveren bij het diner in de flyer, het gezicht van Tom sprak boekdelen hij glimlachte van oor tot oor (en dat was ook mijn bedoeling).
Singapore is het enigste land waar dit mogelijk is tot op heden dus dit werd een unieke ervaring.
Ik vond dat Tom erg hard werkte hier en dat hij wel eens extra in de watten gelegd mocht worden (en wat erg dat ik dan ook mee moest!!.... hi,hi ;-) ).
Hij vond het super en we toostten op een super luxe avondje samen.
Voordat we in de flyer mochten, moest alles via de walkietalkie geregeld worden (omdat de flyer altijd rond blijft draaien) erg leuk om te zien dat de logistiek perfect moet verlopen anders zitten de verkeerde mensen te genieten van ons eten.
Om 19:30 mochten we aan boord en stond er een mooi gedekt tafeltje voor ons klaar, we kregen alvast een voorgeregd en een glaasje Gingerail met aardbeien.
Tussendoor kregen we nog een voorgerecht en konden we alvast genieten van het geweldige uitzicht.
De flyer staat op de rand van het centrum dus je kan de hele stad zien vanaf 165 meter hoog en tussen het eten door hadden we alle tijd om foto's te maken.
Na de eerste ronde stonden de obers alweer klaar op het platform om snel met ons hoofdgerecht naar binnen te lopen en weer net zo snel naar buiten omdat we nog steeds ronddraaiden.
Na 2 rondes (1 uur en 20min later) gingen wij eruit en kregen we nog een heerlijk nagerecht in de vip ruimte.
Het eten was heerlijk, het uitzicht super en we hadden weer een onvergetelijke ervaring achter de rug.
Devina (onze oppas) daartegen was kappot, onze Indy had haar uitgeput met springen, dansen, zingen en spelletjes doen, ze had haar zelfs zover gekregen om 10 keer het alfabet liedje in het Engels te zingen en toen Indy dat niet meer interressant genoeg vond moest ze het als een leeuw, of een poes zingen (zo te horen hadden de kindjes ook een érg leuke avond gehad! ;-).

Omdat Elle voor haar werk in Singapore moest zijn besloot Bart met Vic afgelopen vrijdag ook deze kant op te komen om Tom nog voor zijn verjaardag te verrassen met een bezoekje.
Tom was helemaal verrast toen ineens de deur open ging en ze met z'n drietjes binnenkwamen.
Nadat we een stukje taart hadden gegeten (lang leve de fitness!) bleven Elle en ik lekker thuis voor een meidenavondje, en Bart nam Tom mee om samen “voetballen” te gaan kijken in de kroeg en Tom's 33ste verjaardag te vieren.
We hadden allemaal een gezellige avond (en de mannen hadden ook nog een gezellige morgen ;-) )
De volgende dag besloten we om met z'n 7-en langs het strand te gaan fietsen , het werd meteen Vic's eerste keer op de fiets en aan zijn gekraai te horen vond hij het erg leuk.
Voor Luca en Indy was het ook een verrassing dat Bart, Elle en Vic hier waren want die waren weer door het dolle heen toen ze hun zagen.
Alleen het afscheid nemen valt bij onze kindjes altijd zwaar, want ze zijn enorm gek op familie vd Einden.
Maar de tranen werden dit keer snel gedroogd want Luca en Indy hadden nog 3 verjaardag's feestjes voor de boeg waar ze enorm van genoten (en wij ook want de ouders worden ook altijd uitgenodigd hier).

En alsof we nog niet genoeg verrassingen hadden gekregen de laatste dagen, kwam er eergisteren nog een e-mail van oma Bets binnen dat ze een vlucht had geboekt naar Singapore, ze komt 30 Juli aan en blijft tot 9 Augustus.
Nou moet ik eerlijk bekennen dat “de kindjes” ook een beetje hadden geholpen door Oma steeds foto's te sturen van de vorige keer dat oma in Singapore was (werkt altijd!! gni,gni!).
Dus dit is ook weer een enorme leuke verrassing, waar we allemaal erg naar uitkijken!

Over verrassingen gesproken,....wat moet ik Tom toch voor vaderdag geven??...misschien moet ik toch maar eens gaan kijken hoe groot die haaien zijn hier?......

• 19 Juni 2010 - 15:46

Bregje:

Heej hallo dan, de foto's zijn echt super! Geen wonder dat jullie genoten hebben! En Clau, vandaag big smile gehad? In ieder geval toen je de uitslag hoorde van de WK toch;) Enjoy, liefs Breg

• 24 Juni 2010 - 21:07

Ingrid:

jammer bij tom zijn verjaardag hadden we wel bij willen zijn dat lijkt me echt tegek alsnog van harte gefeliciteerd met nog veel gezonde jaren te gaan kus ingrid