Waarom gaan we op reis? - Reisverslag uit Deurne, Nederland van Claudia Mortel - WaarBenJij.nu Waarom gaan we op reis? - Reisverslag uit Deurne, Nederland van Claudia Mortel - WaarBenJij.nu

Waarom gaan we op reis?

Door: Claudia

Blijf op de hoogte en volg Claudia

10 Maart 2003 | Nederland, Deurne

December 2001 werd ons door de ouders van Claudia gevraagd of we zin hadden om samen met het gehele gezin, in de zomer van 2003, 3 weken naar Thailand op vakantie te gaan.
Na lang beraad en gepieker zeiden we toch maar………………YES!!!!
En tja, als je dan toch al naar het buitenland wil, dan is dit natuurlijk maar een inkoppertje!
Want wat wij in onze kop hebben zitten, dat zit bij ons niet waar de warme zon niet kan schijnen!!
Zo gezegd zo gedaan. Van af die tijd dus flink gespaard, minder biertjes gedronken, vaker bij de ouders gegeten en veel informatie op internet opgezocht.
Zo kwamen we voor onze reis op de 'Globetrotters' verzekering van Elvia uit.
De meeste reizigers hebben deze verzekering afgesloten en na onderzoek bleek dat die het beste uit de bus kwam.
Nou zijn wij "nog" geen echte wereldreizigers dus moesten we nog van alles aanschaffen.
Dat was me nog een hele zoektocht. Je stapt zo'n outdoor winkel in en denkt "Welcome to the jungle!".
Waar moet je in hemelsnaam beginnen?
Maar net als elke Hollander pak je een winkelwagentje en propt het met veel te veel onnodige dingen vol.
Want je zou maar eens iets vergeten!
Maar na enig beraad kwamen we erachter dat we met 2 grote rugzakken, goede bergschoenen, een paar teva's (praktische jezus gympen!) en een 'first aid kit' een heel eind kunnen komen.
Ook hebben we al de nodige inentingen gehad en met een pot homeopathische malaria tabletten moet het met de gezondheid toch ook wel goedkomen.
Ook financieel moet het gaan lukken, want via andere websites zijn we erachter gekomen dat je gemiddeld zo'n 10 a' 15 euro gemiddeld per persoon per dag kwijt bent.
Nou nemen we het zekere voor het onzekere en hebben nog maar even door gespaard zodat we op een hoger dag budget uitkomen.
En als dat nog niet genoeg is dan verkopen we toch gewoon Tom z'n Fordje
Het bieden is al begonnen………maar je kunt je er nog voor opgeven!!
WIE BIED!!!!
Na een lange voorbereiding was het eindelijk tijd voor een afscheidsfeestje voor familie en vrienden. na allerlei leuke cadeaus uit te hebben gepakt werd het tijd om ons "Thais" cadeau te nuttigen namelijk een fles Thaise whisky.
Een paar glaasjes verder gingen Tom z'n oogleden al wat hangen, en met Bart z'n Thaise muts op was Tom met glans geslaagd voor de cursus: "hoe lijk ik op een zatte, loenzende Aziaat"!

We vonden het super gezellig om met iedereen dit feestje te vieren, hiervoor nog iedereen bedankt!!

Onze vrienden hadden na ons afscheidsfeest nog een surprise etentje georganiseerd. We waren zeer verrast en vonden het KEI geweldig. Hieronder staan enkele foto's van het gezellige etentje.

Verslag uit: Nederland, Deurne

Azie rondreis 2003

Hallo wij zijn Tom en Claudia , welkom op onze website.

Deze website is bedoeld om familie, vrienden en kennissen op de hoogte te houden van onze, vervelende, vermoeiende, veel te warme, werkeloze rondreis, die we van plan zijn te gaan maken vanaf half Maart tot ongeveer half Augustus. Onze plannen zijn om op 15 maart te vertrekken, en om 5 maanden rond te gaan reizen met behulp van vliegtuig, trein, taxi, bus, fiets, olifant, berggeit en te voet. Dat laatste brengt misschien wel enige moeilijkheden met zich mee, gezien onze Geweldige Conditie!!?? We starten vol goede moed in Thailand en gaan door naar Maleisië om zo via Singapore in Indonesië uit te komen. Vanuit Denpasar(Indonesië) vliegen we terug naar Bangkok(Thailand) om zo over land naar onze eindbestemming Phuket(Thailand)te komen. Hier genieten we 15 dagen met de familie van Claudia van een welverdiende, welkome luxe afsluiting op een tropische eilandje (tja....het leven is hard!).
We zijn van plan om elke week een verhaaltje over onze Tarzan en Jane avonturen te schrijven, maar ben niet teleurgesteld als we het even te druk hebben met olifanten vangen. Ook zijn we te bereiken via Hotmail voor diegene die ons bemoedigend toe willen spreken, als we weer zo'n zware dag op het strand hebben gehad. Ook voor de wat serieuze vragen of opmerkingen kunnen jullie ons bereiken op ons E mail adres: tomenclaudia@hotmail.com

Voor diegene die het lekker rustig vindt zonder ons, en ons wat langer weg wil hebben, daarvoor hebben we een geweldige aktie bedacht: "Steun Tom en Claudia de vakantie door" (er mag vrijblijvend gestort worden!!).