Dag 7-8: Chiang Mai 22 / 23-3-2003 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Claudia Mortel - WaarBenJij.nu Dag 7-8: Chiang Mai 22 / 23-3-2003 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Claudia Mortel - WaarBenJij.nu

Dag 7-8: Chiang Mai 22 / 23-3-2003

Door: Claudia

Blijf op de hoogte en volg Claudia

22 Maart 2003 | Thailand, Chiang Mai

Om 10.00 's morgens lekker ontbeten, geroosterd brood met jam en een kopje koffie (koffie betekent in het Thais volgens ons 'slootwater'). We hadden allebei zeer weinig geslapen en onze hernia was met die dunne bamboe matjes een feit geworden. Na het ontbijt vertrokken we weer voor een drie uur durende wandeling door de jungle. Dit was een hele mooie wandeling. Om 14.00 kwamen we aan bij een waterval aan, waar we onze lunch aten uit een doormidden gehakt stuk bamboe. De lunch bestond uit noodles en sla. Het was erg simpel maar erg lekker. Vervolgens weer twee uur wandelen naar de volgende bergstam, de 'Karens'. Er was daar een prachtige waterval waar we in konden zwemmen. Na het zwemmen lekker gegeten daar, rijst met gebakken ananas en groenten in scherpe saus en pittige aardappel soep in cocosnoot melk (die was zeeeer pittig maar erg lekker!)
's Avonds nog wat geklets en gedronken, we moesten wel kaarsen aansteken, want ze hebben er bijna geen elektriciteit. 's Nachts iets beter geslapen, wakker geworden met enorme spierpijn, al was Claudia wel blij dat ze van te voren zo veel gesport had! (met dank aan Nel en Hendriette). Toen weer klaar gemaakt voor een enorme stoere, gave wandeling van 2,5 uur die dwars door de jungle ging. We moesten door rivieren, langs afgronden het was een pittige tocht maar zeker de moeite waard!! Toen we aankwamen bij onze eerste stop gingen we met een rubberboot raften. That was al lot of fun!!
Toen meteen door met een bamboevlot tocht. Tijdens deze tocht erg nat geworden van zowel de rivier als van de regen. We kwamen kletsnat aan bij onze lunch plek, waar we weer lekkele lijst hebben gegeten. Toen weer terug naar onze Guesthouse Lana's place waar we doodmoe aankwamen. Al met al hebben we deze drie dagen: Heel veel gelopen, weinig geslapen, veel blaren, erge spierpijn, heel veel flessen water gedronken, veel lijst gegeten, veel ongedierte gezien (spinnen, muggen, ratten, slangen) en drie dagen dezelfde stinkende kleren aangehad!! Maar het was een geweldige trip en zeker de moeite waard!! De natuur is zo geweldig mooi dat je alles vergeet (zelfs dat het nu oorlog is). Het is moeilijk voor te stellen dat je drie dagen afgezonderd bent van de bewoonde wereld! Onze groep bestond uit: 13 backpackers en onze gids (genaamd Stumpy). Er waren 2 Deense jongens, 3 Duitsers, 2 Schotten (James en Cris), 1 Engels meisje (Sue), 1 Amerikaan (Raad) en twee gezellige Nederlandse zusjes (Floor en Sofie). Het was erg leuk om allemaal verschillende mensen te leren kennen en ieder met zijn eigen verhaal.
Bij aankomst in ons Guesthouse kregen we onze oude kamer weer terug, room 31. "Jezus wat is het hier schoon" zei Claudia en we hebben weer een gewone wc. Alles lijkt nu gewoon schoner omdat je drie dagen primitief geleefd hebt. Na een heerlijke douche (met shampoo en zeep!!) hebben we samen met de rest van de groep gezellig nog wat gegeten en gedronken. Na afscheid te hebben genomen van James en Cris, waar we het erg gezellig mee hebben gehad, want die schotten hebben een geweldige humor, hebben we nog even ons verslag af gemaakt, wat na gekletst met z'n tweetjes en zijn lekker vroeg naar bed gegaan want we moesten slaap in halen. Welterusten!