Sambal bij!?....... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Claudia Mortel - WaarBenJij.nu Sambal bij!?....... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Claudia Mortel - WaarBenJij.nu

Sambal bij!?.......

Door: Claudia

Blijf op de hoogte en volg Claudia

01 Oktober 2009 | Singapore, Singapore



Wie gaat er mee sate eten?....Ikke zei Luca (want Indy lag alweer in de buggy te slapen)
Dus wij met z'n drietjes van alles uitgezocht, tempe en sambal boontjes met heeeeele pittige sambal (als iemand een scheet zou laten stond de hele tent in de fik!) en natuurlijk sate stokjes voor ons mupke.
Zal ik even de sate van je stokjes afhalen luca? vroeg ik, ...nee hoor dat kan ik heel goed zelf mama!..hij beet eeen stukje vlees van het stokje en trok zo hard dat het volgende stukje vlees op de schoot van de buurman terecht kwam.
Die man keek mij een beetje verward aan, en ik.....bekeek met een rood hoofd of het plafond wel goed gestuct was.
Toen we 's avonds weer in het hotel waren hebben we even gevraagd of ze mischien een andere kamer hadden met een tussendeur want we komen er toch wel achter dat we met z'n 4tjes op 1 kamer geen echt "slaap"ritme kunnen creeren voor de kindjes, en voor ons.
We kregen een kamer met apparte woonkamer(waar de kindjes nu slapen) en keuken en nog een grote slaapkamer met aangrenzende badkamer voor ons.
De badkamer is wel iets kleiner en geen rain-shower maar dat kon de pret niet drukken!
Dat word uitslapen dacht ik........
's Morgens moest Tom alweer vroeg op en ging lekker douchen (bad met daarboven een douchekop) ik had het gevoel dat het hele voetbalteam aan het douchen was zo'n herrie/gekletter was het. Nee schat het duurde echt maar 5 minuten en de kraan werkte niet goed, was zijn excuus.
Toen Tom eindelijk na heel vaak het licht aan en uit te hebben gedaan (en hij deed echt z'n best om mij niet wakker te maken...uhuh!! ;-) en zachtjes de deur achter zich dicht trok hoorde ik vanuit de woonkamer..mamaaaaa mag ik bij jouw in bed liggen?....tuuurlijk Luca kom maar.
Mama..mag ik tv kijken?..nee luca het is nog veel te vroeg.
2 minuten later: mammmmaaaa ik ben wakker!!..o.k Indy kom ook maar bij mama in bed liggen.
Mogen we kong fu panda kijken mama? ....ja dan doe dan maar, ik zet ze vervolgens voor de tv in de woonkamer en kruip stiekum nog even mijn bedje in (in de hoop dat ik nog even 5 minuten kan "slapen" )
1 minuut later: mama ik vind je de liefste mama van de heeeeele wereld!! zegt Luca, en ik glimlach :-)
2 seconden later: mamaaaaa mag ik nu een boterham met pasta!!! heb zo'n hongerrr........zucht.
We zijn blij als we straks een appartementje hebben, we hebben al een mooie gezien met ideale ligging, tegenover east coast park/strand en naast de shoppingmall, een paar zwembaden voor de kindjes en een speelplaats.
We konden er eigenlijk 3 oktober al in, was het niet dat donderdag's de transakties worden gedaan bij Tom z'n werk en het was gisteren woensdag tja....en dan lukt het niet meer!!?? singapoorse logica!!?
Dat wil dus zeggen, dat we moeten wachten tot volgende week donderdag voordat de eigenaar het geld krijgt, dan moet hij nog een paar spullen voor ons kopen om het appartement een beetje "op te pimpen" en dan kunnen we er pas in.
Verder hebben we als echte hollanders fietsen gehuurd (6 euro voor 2 fietsen met kinderzitje voor 2 uur)...doen we zo vaak "bommetje" in het zwembad dat het dagelijks bijgevuld moet worden, en genieten we elke avond van het Aziatische eten hier, dus zoals jullie lezen genieten we met volle teugen!!........

  • 01 Oktober 2009 - 17:36

    Wendy:

    Hallo!!!
    Alles moet gevierd worden met taart!!!!
    Fijn dat jullie een appartement hebben gevonden!
    Wij hebben gister een echo gehad en zijn 6 weken nu!!!
    Het hartje is al te zien!!!
    Dikke kus wendy en ruud

  • 01 Oktober 2009 - 21:37

    Buuv Marie-Louise:

    Hey jullie allemaal,

    Gelukkig dat jullie reis helemaal goed is gegaan. Ik had van "tante Elly" al gehoord dat de kindjes heel lief waren geweest in de taxi! Ik heb wel effe helemaal in een deuk gelegen zojuist, tijdens het lezen van jullie verhalen. Maak jij je druk over Indy tijdens de vliegreis, vergeet je zelf je kind uit de lift te halen ;-))) en dan stiekem inbreken in voorraadkast. Ik moest meteen aan "naar bed naar bed zei duimelot" denken. Je weet toch dat het kleine ding alles verklapt.... Effe kort door de bocht, wat ben jij een muts zeg ;-)) Geniet nog heerlijk van alles!!

    Groetjes,

    Marie-Louise

  • 02 Oktober 2009 - 14:42

    Stefan:

    He Luitjes,

    Leuk verhaal, hoe is het verder met de huizen jacht? Eindelijk een beetje privé......oelala.

    gr. Stefan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Claudia

Actief sinds 26 Aug. 2009
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 95818

Voorgaande reizen:

29 Juni 2012 - 27 Juli 2012

Thailand here we come....

16 September 2009 - 06 Oktober 2010

Op weg naar de zon!

15 Maart 2003 - 04 Augustus 2003

Azie rondreis 2003

Landen bezocht: