Oma Bets en ome Bart in Singapore..... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Claudia Mortel - WaarBenJij.nu Oma Bets en ome Bart in Singapore..... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Claudia Mortel - WaarBenJij.nu

Oma Bets en ome Bart in Singapore.....

Door: Claudia

Blijf op de hoogte en volg Claudia

20 Februari 2010 | Singapore, Singapore

Nadat we vrijdagavond (12 Februari) opa Herman en oma Thea hadden uitgezwaaid, en de tranen weer opgedroogd waren, konden we de volgende dag (13 Februari) weer een grote glimlach op onze gezichten toveren want zaterdagmiddag kwamen oma Bets en ome Bart aan in Singapore, om een week bij ons te logeren.
Natuurlijk heb ik oma Bets ook gevraagd een stukje te schrijven over haar vakantie samen met ons, bij deze.......

Een fantastische week bij Tom, Claudia, Luca, Indy in Singapore voor oma Betsy en Bart.

Na de lange vlucht werden we super enthousiast ontvangen door twee blije blonde kindjes die in een chinees pakje stonden te zwaaien naast Tom en Claudia. Helaas was mijn koffer niet meegekomen met onze vlucht en moesten we tot zondag wachten om de meegebrachte cadeautjes uit te pakken.
We hebben in deze week veel van Singapore gezien, veel leuke dingen gedaan:
- een wandeling naar East Coast Park en lekker gegeten op een terrasje.
- naar Pulau Ubin, fietsen gehuurd en een fietstochtje gemaakt door de oorspronkelijke omgeving.
- een stadswandeling door het centrum van Singapore met de bekende highlights en Chinatown
- een prachtige boedistische en hindoeistische tempel bezocht
- in de zoo de witte tijger bewonderd, terwijl Luca volop uitleg gaf
- met de kinderen op de fiets naar het park
- een dagje Sentosa Island op Palawang Beach schatten gezocht op het pirateneiland
- de indrukwekkende Forestwalk gelopen door een park in de stad met een lunch op hoog niveau
Het is niet te geloven hoe snel je eraan went dat het warm is: in Nederland vertrek je met vrieskou en hier is het bij aankomst 30 graden, en dat altijd. Het zal zeker weer wennen zijn als we terug zijn.
Het is een prachtige en indrukwekkende stad met prachtige gebouwen.
We hadden geluk dat Tom inverband met het chinese nieuwjaar ook op maandag en dinsdag vrij was zodat we veel samen hebben kunnen doen. Dat is dan ook het allerleukste van deze week: samen met Tom, Claudia, Luca en Indy de dagen doorbrengen. De kids waren snel aan ons, Bart en mij, gewend. Het was al snel weer heel vertrouwd. Ook voor hen is het fijn om oma weer rechtsteeks aan te spreken en te knuffelen. Skypen is leuk maar het echte contact is toch beter. We hebben samen lekker gezwommen, spelletjes gedaan, gekletst en samen gegeten. Ze hebben een mooi appartement met genoeg ruimte en voorzieningen en een grote shoppingmall naast de deur. Ik vind het fijn om dat allemaal gezien te hebben zodat we beter weten wat zij meemaken.
Dat geldt ook voor de leuke contacten met andere gezinnetjes in het complex en dat de kinderen zo fijn met hun vriendjes kunnen spelen.
Doordat wij er waren konden Tom en Claudia ook eens zonder kinderen uit eten, waar ze gelukkig ook gebruik van gemaakt hebben.
Ik vond het een heel bijzondere ervaring om Luca mee naar school te brengen. Het is heel wat voor zo'n manneke om vriendjes te maken in een omgeving waar alleen engels gesproken wordt en waar hij zich moet zien te redden om uit te leggen wat hij bedoelt. Het zag er mooi uit en de juffrouw is ook erg lief voor Luca. Hij kan er veel doen en het lijkt in het programma ook groep 1 en 2 in Nederland: knutselen, zingen, spelen in een prachtige gymzaal, bouwen.
Het is bijzondere week geweest met veel ervaringen. Ik heb nu zelf gezien en meegemaakt dat ze het hier goed maken, dat ze het samen fijn hebben en dat de kinderen zich geweldig goed voelen.We zijn gastvrij ontvangen en we hebben ons allebei heel erg welkom en thuis gevoeld.
We gaan straks weer aan de lange terugreis beginnen (met moeten in tegenstelling tot de heenreis nu via Parijs) maar we zullen nog lang nagenieten van deze bijzondere reis.....

• 20 Februari 2010 - 21:05

Bert Van De Mortel:

Bets en Bart, ik vind het erg fijn voor jullie dat je zo'n fijne week hebt gehad. Ik wens Tom en Claudia nog een fijne tijd toe en Bets en Bart een goede thuisreis. Groetjes van OmeBert en Tante Ria