Bezoek uit Maleisie...... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Claudia Mortel - WaarBenJij.nu Bezoek uit Maleisie...... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Claudia Mortel - WaarBenJij.nu

Bezoek uit Maleisie......

Door: Claudia

Blijf op de hoogte en volg Claudia

06 Oktober 2009 | Singapore, Singapore

Het was eindelijk weekend, en Tom had een fijne werkweek gehad, maar was blij dat we weer lekker met z'n 4tjes waren.
Zaterdag zouden we naar de chinese garden gaan, eerst met de taxi en daarna met de metro, dat vonden de kindjes erg interessant.
Eenmaal aangekomen zagen we de lampionnetjes al hangen omdat ze deze week Mooncake festival vieren, (geen flauw benul wat ze vieren!!....als we maar mee mogen doen!)
Het park was super mooi en de kindjes konden lekker rondrennen.
Ook was er een speciale avond georganiseerd (Childs-day) waar de mensen uit een "kerk" gemeenschap allerlei voordrachtjes deden, er werden balonnen uitgedeeld en tassen met lampionnetjes, parapluutjes en mooncakejes enz..
Ook werd er eten en drinken uitgedeeld aan de mensen van de gemeenschap.
Het was 18:00 en wij hadden erge trek gekregen, dus ik nam "een" van mijn sterke troeven bij de hand en we gingen eens "vragen" waar we hier ergens eten konden kopen, De man en vrouw keken onze Indy aan (die haar liefste en zieligste gezichtje trok,...werkt bij de oma's ook altijd!!) en vol medelijden gaven ze ons snel een paar bonnen om eten, drinken en tasjes met cadeautje's te gaan halen.......tja in tijd van nood is alles toegestaan!! ;-)
De reis terug leek iets langer te duren, want het was zo druk in de metro dat we niet konden gaan zitten, Tom en ik hadden al het geniale idee om om te laten roepen: "Next stop free loempia's!!",....helaas, niemand had honger volgens ons, maar we hadden zelf wel enorme pret!!
De volgende morgen was het dan eindelijk zover, om 10:15 zouden Bart, Elle en Vic op Singapore landden.
Na heeeeeeeeel lang wachten (ze hebben zich al aardig aan de relaxe cultuur aangepast :- ) kwamen ze aan, en konden we eindelijk ons nieuwe vriendje Vic bewonderen, het is echt een mooi manneke!
Ze zaten gezellig in hetzelfde hotel zodat we meteen samen op pad konden, lekker samen eten, bijkletsen en onder het genot van een blikje Bavaria was het weer van ouds gezellig.
Luca was weer meteen beste vriendjes met Bart , en Indy was niet weg te slaan bij Vic, ze vond het geweldig om de kinderwagen te duwen, en hem op schoot te nemen.
De volgende morgen moest Tom weer gaan werken, en zijn wij samen met Bart, Elle en Vic naar de dierentuin gegaan.
De dierentuin was super mooi, je liep gewoon in de jungle, en alle dieren die je maar kon bedenken, waren daar aanwezig.
De witte tijgers waren toch wel erg bijzonder, en ik hoorde dat deze tijgers erg zeldzaam zijn en niet meer in het wild leven.
Sommige bezoekers hadden meer oog voor onze Indy en wilden met haar op de foto, en daar had ze helemaal geen zin in, toen de meisjes haar ook nog eens in de wangen knepen was voor mij de maat vol en heb ik haar snel meegenomen, tja,...ze moeten van je kindjes afblijven!!, .....en er anders minimaal 25.- euro per foto voor betalen ha,ha.
Morgen gaan we het rustig aan doen, alvast een beetje inpakken omdat we dit weekend in ons nieuwe appartementje kunnen, en natuurlijk nog wat kleine dingen voorbereiden voor onze Luca z'n verjaardag, maar dat vertel ik over een paar dagen wel weer...........

• 08 Oktober 2009 - 17:31

Familie Jacobs:

Ha Familie van de Mortel en met name Luca,

Van Harte Gefeliciteerd met je vierde verjaardag en maak er een leuke dag van met z'n allen.

Groetjes Lawrence, Tamara, Rick, Lisanne en Eva.