Twee maanden Singapore........ - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Claudia Mortel - WaarBenJij.nu Twee maanden Singapore........ - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Claudia Mortel - WaarBenJij.nu

Twee maanden Singapore........

Door: Claudia

Blijf op de hoogte en volg Claudia

08 November 2009 | Singapore, Singapore

 

Hoe vinden we het na 2 maanden?

Om even voor mezelf te praten, moet ik zeggen dat ik het erg naar mijn zin heb hier.
Met name het zonnige klimaat met af een toe een tropische regenbui (waarvan we ook genieten).
Vlug de regenjasjes aan en dan lekker hard door de plassen rennen en springen, dolle pret hebben we! (wat vreemde gezichten van de voorbijgangers opleverd).
"Mama mogen we echt in de plassen springen"vraagt Luca verbaasd?” tja, in Nederland heb ik dat liever niet is toch zonde van de schoenen, en kleren. Maar nu denk ik waarom niet? dan wassen we gewoon weer een keertje extra.
Ik heb alle tijd van de wereld! Geen verjaardagen om af te gaan, of afspraken waar je op tijd moet zijn, dus minder verplichtingen en daar genieten we van!
Verder is het appartementen complex super, heerlijke zwembaden waar we elke dag wel te vinden zijn, en de shopping-mall ernaast (alle winkels zijn elke dag tot 21:30 open) is ook ideaal om even vlug boodschappen te doen, of om lekker even alléén (zonder de kinderen ) rond te slenteren en te genieten van een cappuchino van Starbucks, heerlijk!!
Ik moet bekennen dat ik heel erg geniet van de kindjes, maar dat ik ook af en toe denk “nu even niet!”.... het "iets" voor mezelf hebben is iets wat ik wel mis hier.
Maar deze tijd met de kindjes kunnen ze me nooit meer afnemen, want wie heeft er tegenwoordig nog tijd om als een "dolle" met de kindjes door de waterplassen te springen? Of als een groot, "klein kind" mee van de glijbanen af te glijden? Of gaat piraatje met haar/zijn zoon spelen en neemt alle tijd om 30 keer hetzelfde liedje van K3 weer af te spelen en moet daar dan natuurlijk 30 keer weer hetzelfde dansje bij doen!!
Om over de kabouterplop dans maar even te zwijgen! ;-)
Ik heb zelf al eens gedacht dat een carriere als k3 lid (dan schrijf je gewoon Klaudia ipv Claudia) op mijn "mooie, atletische" lijf geschreven is, alle liedjes ken ik toch al uit mijn hoofd!(met dank aan Indy).

Maar ik denk nu nog niet aan een "carriere" na Singapore, ben te druk met "niets" doen, en geniet volop van het "nu lekker even niets" moment. En het boek “is het vandaag niet?..Dan mischien morgen ook niet! Heb ik ook nog niet uit! gni,gni...

Nu even genoeg over mij, en schrijft Tom zelf even zijn gevoel op, over hoe hem die 2 maanden in Singapore bevallen zijn:
Tom Schrijft:
Ik heb het goed naar mijn zin op het werk en in ons appartement, en ondanks de langere werkdagen, heb ik toch het gevoel dat we meer quality time met ons gezin hebben, en ook het altijd zonnige weer geeft mij een meer relaxed gevoel.

Claudia weer: Heerlijk zo'n man die “iets” te vertellen heeft!!? (Zo,...nu snappen jullie waarom Tom de website niet bijhoudt!) hahaha....)

Dan maar even aan Luca vragen wat hij van Singapore vindt?
Luca zegt: Leuk, en goed!! (net zo'n prater als papa dus!) ;-)
Maar wat vind je dan het allerleukste vraag ik? “De waterval zwembad” zegt Luca!, en nu wil ik even tv kijken mama.

Zo dan maar kijken wat Indy te vertellen heeft. Indy wat vind jij het allerleukste van “op vakantie” zijn?...Indy kijkt me aan zo van: ga iemand anders lastig vallen, en zegt dan: Indy wil Mickey Mouse zien!! (we hebben hier Disney Channel dus al zouden we in Afrika zitten, als we maar mickey Mouse kunnen zien dan vindt onze meid het al lang goed!!).....en of ik even op kan schieten met haar appeltje schillen zegt ze!!

Als laatste wil ik jullie nog even laten genieten van een gesprekje tussen Elle en Luca:
Elle vraagt aan Luca: Luca ga jij straks ook met Vic spelen als hij later groot is?
Zegt Luca: Nou dat weet ik nog niet, dat ligt eraan!
Elle vraagt "waar ligt het dan aan?"
Zegt Luca: Of het een jongen of een meisje wordt!! :-)
 
Maar voor nu wil ik even tegen jullie zeggen, trek een warme trui aan (want bij jullie is het koud!!) en hou je niet in de volgende keer als het bij jullie weer regent!!.............(morgen waarschijnlijk!!, ;-) gni,gni)......
 
 
 
 
 

  • 09 November 2009 - 08:57

    Ingrid:

    nemen jullie die rust ook mee naar nederland over een tydje dan hebben wy er ook nog wat aan gehad hier is het echt gehaast jammar eigenlyk kus van ons

  • 09 November 2009 - 21:44

    Paul:

    doe mar rustig aan want er ligt nog een jaar trubbel te wachten in de rips veel plezier geniet er van. doen wij wel als jullie terug zijn groetjes

  • 10 November 2009 - 02:20

    De Maasjes:

    Leuk om jullie verhalen te lezen, en zo herkenbaar, leuk hoor!!
    Soms geniet je van de rust, en dan weer geniet van je het lekkere bakkie koffie dat je ergens even kunt drinken. Scheelt dat onze jongens iedere ochtend naar school gaan..
    En apart, die warme regen, en dan kun je idd naar buiten en lekker spelen, en die wasmachine die wast wel.

  • 13 November 2009 - 13:03

    Marielle:

    zit lekker thuis in het zonnetje (de enige straal voor vandaag!). en droom.....was ik maar, had ik maar etc. Maar leuke verhalen clau, veel plezier met het niks doen (lukt mij ook aardig) en tot snel

    Marielle

  • 15 November 2009 - 10:12

    Harry En Huberiet:

    Hallo singaporezen,
    Afgelopen week hebben we van Bets via de mail jullie site ontvangen en zojuist heb ik alle verslagen gelezen (Harry had dat deze week al gedaan). Heerlijk, ik heb echt genoten van de verslagen Claudia. En wat een mooie foto's,Ik kan me voorstellen dat de mensen de kinderen willen aanraken het zijn ook schatjes. Het klink allemaal heel relaxed, maar ik mis de foto van de blauwe haren, of heb ik die over het hoofd gezien?? Harry is ook erg benieuwd hoe het met Tom gaat in zijn werk maar dat horen we nog wel. Geniet van het leven daar want inderdaad Claudia dit nemen ze jullie nooit meer af. Voor jullie allen een hele hartelijke groet en dikke zoen uit een nat (heel nat) Sint Anthonis.
    PS
    Sinterklaas is gisteren aangekomen in Nederland.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Claudia

Actief sinds 26 Aug. 2009
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 95818

Voorgaande reizen:

29 Juni 2012 - 27 Juli 2012

Thailand here we come....

16 September 2009 - 06 Oktober 2010

Op weg naar de zon!

15 Maart 2003 - 04 Augustus 2003

Azie rondreis 2003

Landen bezocht: