Sinterklaas Kapoentje............. - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Claudia Mortel - WaarBenJij.nu Sinterklaas Kapoentje............. - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Claudia Mortel - WaarBenJij.nu

Sinterklaas Kapoentje.............

Door: Claudia

Blijf op de hoogte en volg Claudia

12 December 2009 | Singapore, Singapore

Vorig weekend was het weer Sinterklaasfeest, spanning tentop dus!
Bart, Elle en Vic kwamen dat weekend logeren, Bart moest ook nog met z'n team hier voetballen dus dat kwam goed uit.
Luca en Indy zaten al met smacht op Bart en Vic te wachten (Elle zou later komen omdat ze nog moest werken).
Toen Bart binnenkwam werd hij meteen verwelkomt met een dikke knuffel van Indy en Luca , en Luca zei: “hé,hé eindelijk weer een vriendje waar ik mee kan praten!” (Nederlands praten bedoelde hij).
Omdat Bart vrijdagmiddag moest voetballen, mocht ik op Vic passen, wat ik natuurlijk super leuk vond.
Vic is een heerlijk rustig manneke dus ik hoefde hem alleen maar de fles te geven en lekker te knuffelen, en de kindjes vonden het ook geweldig.

Later op de avond kwam Elle en hebben we met z'n 4tjes tot laat nog gezellig bijgekletst.
We verwonderden ons steeds dat het toch erg gek is dat we hier met z'n zevenen in Singapore Sinterklaas aan het vieren zijn, erg bijzonder!

De volgende dag hebben we lekker gerelaxed, wat gezwommen, en nog wat onzinnige kadootjes gekocht voor het Sinterklaasspel voor 's avonds.
Om 19:00 was het dan eindelijk zover, pepernoten op tafel gezet, sinterklaasliedjes gezongen en de kindjes hadden hun schoen met tekening en wortel al op het balkon gezet.
De gordijnen waren dicht zodat ze “de Sint” niet konden herkennen. Gelukkig hebben we ook toegang tot het balkon via onze slaapkamer dus kon ik alias “Sinterklaas” vlug de tekeningen en wortels weghalen, de kadootjes neerzetten, en hard op het raam bonken......
Ik liep snel weer de woonkamer in met een van de wortels in mijn mond (nee geintje,...dat zou wel lachen zijn geweest!) en ik zag Indy al naar het raam lopen, en Luca nog sneller richting badkamer, want hij vond het toch wel een beetje eng.
Maar toen ze de kadootjes zagen was alle angst weg en gilden ze heel hard “dank u Sinterklaasje!!!”.
Ze waren erg blij met alle kadootjes, en met de kadootjes van de “hulp Sinterklaasjes!” ;-)
Tom en ik kregen ook kadootje's, ik kreeg een mooie kalender en Tom een geweldige foute Hawaiblouse en ik een nog foutere.......tja hoe moet ik het omschrijven, fris en fruitige jurkje uit Maleisie......uh, ik bedoel uit Spanje! En een reep chocola met ijzerdraad en een slot eromheen, en het sleuteltje kreeg Tom (daar gaat mijn Zennnnnnnn gevoel! :-) ).
Toen de kindjes uitgespeeld en misselijk van de pepernoten waren, gingen ze lekker naar bed, en hadden wij alle tijd om een flesje wijn open te trekken en het sinterklaasspel te spelen.
Nou als jullie bedenken dat we al zo'n originele Sinterklaaskadootje hadden gekregen vanuit Maleisie, dan snappen jullie wel dat de andere kadootjes voor het spel nog leuker waren ha,ha,
Nadat de kadootjes van links naar rechts werden verschoven en we alle vier voor hetzelfde kadootje gingen, was na een uur het spel uit en toen merkten we dat Bart en Elle hun eigen gekochte kadootje's weer mee terug naar Maleisie mochten nemen (wat Tom wel erg jammer vond trouwens! ;-) ).
Wij hadden dus een erg gezellig Sinterklaas weekend, met dank aan de familie vd Einden!


Gisteren kregen we weer een Sinterklaaspakketje binnen, wat worden we toch verwend!!
Luca en indy ook weer helemaal blij, altijd leuk en spannend om post of pakketjes open te maken.
De kindjes denken dat Sinterklaas nog steeds in Singapore is, omdat ze nog steeds kadootjes krijgen.
Dus toen ik vertelde dat hij nú écht naar Spanje terug is zei Luca: “mama we hebben trouwens nog géén kerstboom, ….waar moet de kerstman dan alle kadootjes neerzetten?” tja.............








  • 15 December 2009 - 13:39

    Paul Ingrid:

    wist niet dat jullie zo knap konden zyn
    in thaitie kledy ha ha
    liefs uit bakel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Claudia

Actief sinds 26 Aug. 2009
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 95818

Voorgaande reizen:

29 Juni 2012 - 27 Juli 2012

Thailand here we come....

16 September 2009 - 06 Oktober 2010

Op weg naar de zon!

15 Maart 2003 - 04 Augustus 2003

Azie rondreis 2003

Landen bezocht: