Yoga of skippyballen?........ - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Claudia Mortel - WaarBenJij.nu Yoga of skippyballen?........ - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Claudia Mortel - WaarBenJij.nu

Yoga of skippyballen?........

Door: Claudia

Blijf op de hoogte en volg Claudia

09 Februari 2010 | Singapore, Singapore

Zooo, het is alweer een tijdje geleden dat ik geschreven heb, en dat komt eigenlijk omdat hier ook voor ons het “gewone” routine matig leven bestaat.
We maken wel wat dingen mee maar eigenlijk zijn dat vaak dingen die jullie in Nederland ook mee maken …..uitzonderingen daar gelaten! ;-)
Dus ach, dan schrijf ik maar eens wat over onze dagelijkse bezigheden hier.

Lees en huiver, “ons gewone leven”:
Ondertussen ben ik eens iets gaan doen wat iedere vrouw hier in singapore geweldig vind, en dat is shoppen!
Het is hier niet alleen in het weekend maar ook door de week net een mierennest in de shoppingmall's.
Alle winkels zijn hier elke dag vanaf 10:00 tot 21:30 open behalve de supermarkten die zijn zelf tot 23:00 open.
Dus voordat ik boodschappen ga doen (20:30) wip ik soms nog eens even een winkeltje binnen.
Vorige week was ik een kledingwinkel binnengestapt en daar zag ik een mooie jurkje hangen, dus ik denk ik neem gewoon 2 maten mee om te passen, dan zit er altijd wel de juiste maat tussen..
Dus ik probeer maar eerst de grotere maat en glij met gemak het jurkje aan, ...hmmm te groot, dus wurm ik me in de kleinere maat,.... hmmmm te klein.
Vraagt de verkoopster aan me toen ik het pashokje uit kwam “en paste het?” ik zei “nee, jammer genoeg niet, de éne is net te groot, en de andere net te klein” “dus dat word of lijnen, of meer eten!” zeg ik lachend.
Zegt de verkoopster terwijl ze mij serieus aankijkt “nou,......dan zou ik als ik u was....gaan lijnen!!
Goed......en bedankt!!.... mijn “humor” snappen ze hier nog steeds niet!?!
Dus met een goed gevoel liep ik de winkel uit, en ben ik maar meteen richting de sportschool gelopen (en néé, niet richting de MC Donald!)
Want ik had een afspraak met een trainer van de sportschool, ik was al een tijdje aan het bedenken om te gaan sporten, maar het was er nog niet van gekomen(tja,druk,druk,druk.)
Toen ik bij de sportschool aan kwam keek ik mijn ogen uit, ik had nog nooit zo'n groot complex gezien.
Het zag er allemaal erg hightech uit en voor slecht 250,- euro inschrijf geld, en 60.- euro administratie kosten en 50.- euro per maand kon ik al lid worden.
Natuuuuurlijk!!...dus na even onderhandelen hoefde ik geen inschrijfgeld te betalen, en kon ik voor 20.- euro administratie kosten en voor 38.- euro ook lid worden.
Ik mag zo vaak komen als ik wil en met elke groepsles meedoen, dus ik ga eens een paar lessen proberen even bekijken wat ik leuk vind.
Ze doen ook aan Yoga, maar ja te bedenken dat ik bij mijn 1 ste (en tevens laatste) yogales in Nederland in slaap ben gevallen lijkt me dit niet zo'n goed idee.
Maar maandagavond ging ik met frisse moed naar de sportschool, en toen ik rondkeek zag ik wel dat het een beetje de “elite” club van Singapore was er liepen alleen maar brede mannen en smalle, opgemaakte vrouwen rond, dus dat was precies dé club voor mij!?! ;-)
Ik ging me maar eerst eens rekken, en dat was al een hele happening, de meeste vrouwen legden even hun been in hun nek.
Dus 20 minuten later was ik klaar met “rekken” (het duurde even voordat ik mijn been weer uit mijn nek had) en ging ik maar eens richting de crosstrainers.
Ik ging vol goede moed naast een oosterse schone staan die volgens mij al heel wat vaker op dit ding had gestaan.
Dus ik begon te lopen, ik zag dat de vrouw naast me wel een behoorlijk tempo had, en met veel gezweet en gehijg kon ik haar bijhouden.
Na 15 minuten kwam ik er achter dat zij alleen maar aan het “opwarmen” was en ze zette het op het rennen,
“Nondejuu” dacht ik en ik ging ook maar harder rennen, maar na 5 minuten begonnen mijn benen een eigen leven te leiden, dus ben ik toch maar in mijn eigen tempo verder gegaan (gelukkig maar want ik zag haar een uur later nog steeds rennen!?)
Na de cardio wilde ik nog even andere “oefeningen” doen.
Ik zag dat er een paar vrouwen met een skippybal buikspier oefeningen aan het doen waren, dus ik zou geen Claudia heten als ik dat natuurlijk ook even wilde uitproberen.
Ik rolde een grote skippybal onder mijn billen en probeerde overeind te komen, maar dat ging niet zo soepel als het eruit zag, de skippybal wilde niet op z'n plek blijven en met een grote plof zat ik met mijn billen op de grond en rolde de skippybal richting de andere vrouwen.
Met een rood hoofd ging ik toch maar de gewone sit-ups doen, wat ook niet zo'n succes werd doordat ik de slappe lach had gekregen van mijn kamikaze aktie.
Na 1,5 uur had ik genoeg gedaan voor de eerste keer en ik ben heel benieuwd of ik morgen nog uit bed kan komen.

Mijn ouders zijn ondertussen na twee weken Bali en Maleisië weer bij ons aangekomen.
De kindjes vonden het wel lang duren voordat opa en oma weer terug waren.
Luca wilde vol trots juffrouw Zidah en zijn klas aan opa en oma laten zien.
En Indy wilde met opa van de grote glijbaan in het zwembad.
We hadden al weer een paar leuke dingen in de planning.
Afgelopen weekend zijn we met z'n allen nog een dagje naar Pasir Ris park geweest aan het strand waar we fietsen hebben gehuurd en Luca en indy hebben daar nog paard gereden, wat ze prachtig vonden.
Ook ben ik nog een avond wezen shoppen met mijn moeder en zijn Tom en ik ook nog een avondje samen op stap geweest.

Ik merk wel dat het fijn is om de aandacht van de kindjes even te kunnen verdelen met mijn ouders, zodat ik soms even tijd heb om wat dingetjes voor mezelf te doen.
Zoals gisteren had ik het helemaal goed voor elkaar, Luca zat op school, mijn vader stond af te wassen en mijn moeder was aan het strijken en lette ondertussen op Indy zodat ik kon gaan sporten ....... zucht....wat een luxe!!!
Ze blijven hier tot vrijdag 12 februari en zaterdag 13 februari komt mijn schoonmoeder Bets met haar broer (Ome Bart) en daar hebben we natuurlijk ook erg veel zin in.
Het leuke is dat het dit weekend Chinees nieuwjaar is en dan heeft Tom maandag en dinsdag ook vrij, dus kunnen we gezellig met z'n allen leuke dingen gaan doen.
We hebben voor de kinderen Chinese pakjes gehaald omdat ze vrijdag een Chinese viering op school hebben en dan komen alle kinderen verkleed in traditionele Chinese kleding.
En we hebben onze (van Sinterklaas gekregen) traditionele Maleisische kleding al klaar hangen voor Ome Bart en Bets om ze meteen even in te burgeren,.....ach, hebben wij ook weer wat te lachen (en jullie ook als we de foto's op de site hebben gezet!!)
Maar voor nu genieten we nog even van onze tijd samen met mijn ouders hier in Singapore.
Ondertussen probeer ik de volgende keer in het fitness zaal toch weer even de skippybal uit, ....of mischien moet ik het eerst maar eens met een tennisbal proberen ;-) .............












  • 12 Februari 2010 - 11:54

    Ingrid:

    hoi hoi
    alles prima met je sporten maar niet te fanatiek hoor dat als je terug bent wy allemaal mee moeten sporten ha ha liefs uit bakel

  • 12 Februari 2010 - 15:18

    Mam:

    Hallo we zijn nu op de airport.
    Drinken iets en missen jullie nu al. XXX van pap en mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Claudia

Actief sinds 26 Aug. 2009
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 95818

Voorgaande reizen:

29 Juni 2012 - 27 Juli 2012

Thailand here we come....

16 September 2009 - 06 Oktober 2010

Op weg naar de zon!

15 Maart 2003 - 04 Augustus 2003

Azie rondreis 2003

Landen bezocht: