Opa en Oma Wiggers op bezoek in Singapore....... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Claudia Mortel - WaarBenJij.nu Opa en Oma Wiggers op bezoek in Singapore....... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Claudia Mortel - WaarBenJij.nu

Opa en Oma Wiggers op bezoek in Singapore.......

Door: Claudia

Blijf op de hoogte en volg Claudia

19 Januari 2010 | Singapore, Singapore

Woensdag 13 Januari om 16:45 was het dan eindelijk zover, Opa en Oma Wiggers (mijn ouders) zouden aankomen in Singapore.
Wij (Luca, Indy en ik, want Tom moest werken) waren al op tijd op het vliegveld . We wilden natuurlijk geen moment missen van hun aankomst.
Luca en Indy waren door het dolle heen en vonden het wel erg lang duren.
Toen eindelijk het vliegtuig geland was en wij vol spanning zaten te wachten tot we oma en opa zagen zei Luca ineens: “mama...ik moet snel naar de wc”.
Omdat zijn buikgriep nog steeds niet over was kon ik hem dat natuurlijk niet kwalijk nemen, dus wij als een gek naar de wc rennen, om ons daar met z'n drieën in een piepklein hokje te proppen, (want ja, als er één moet, moeten we met z'n drieën!) en toen weer snel terug, omdat we opa en oma niet wilden mislopen.
Nadat we weer terug waren en vol spanning stonden te wachten hoorde ik weer: “mama...ik moet wéér naar de wc”.
Dus ik weer allebij de kindjes aan de hand rennend door de hallen richting toilet, weer het hokje in, en toen weer snel terug richting aankomsthal.
Jullie snappen het al.....na 5 minuten wéér: “mama...sorry, maar ik moet wéér naar de wc!”…..... zucht!
Ik (lichtelijk geïrriteerd) wéér rennend naar de wc (de mensen die ons steeds voorbij zagen rennen zouden wel gedacht hebben “vreemd volk die Europeanen!”).
Toen we bij de toilet waren en Luca klaar was moest ik ondertussen ook plassen, en omdat ik de wc altijd een beetje smerig vind probeer ik altijd zo “soepel en acrobatisch” mogelijk te plassen zonder op de bril te hoeven zitten, (mischien moet ik toch eens gaan solliciteren bij het Circus de Soleil ;-) )
Luca keek verbaast naar mij en zei toen: “Zooooo...mama dat is cool zo “staand” plassen!....moet je mij ook eens leren!!”, en we moesten alle drie heel hard lachen.
Toen we eindelijk klaar waren met de “wc stops” kwamen mij ouders aangelopen en de kindjes wisten niet wie ze het eerste moesten knuffelen.
Toen vlug naar ons appartementje en konden de kindjes de kadootjes uitpakken die mijn ouders mee hadden genomen van mijn zus en vriendin (super bedankt) en met een lekker kopje koffie hebben we de hele avond gezellig bij kunnen kletsen.

De volgende dagen vulden we met zwemmen, lekker eten, en het genieten van elkaars gezelschap.
We zijn een dagje naar het strand van Sentosa Island geweest, waar de kindjes zich vermaakten met de waterfontijntjes, en ik zag mijn ouders genieten, van de kindjes, het heerlijke weer en het Aziatische eten.
Wat is het toch fijn om dit samen met mijn ouders mee te kunnen maken, echt geweldig!!
Ze verblijven 1 week bij ons in Singapore, gaan dan 1 week naar Bali, dan 1 week naar Maleisie, en komen dan de laatste week weer bij ons, dus we kunnen nog een hele tijd samen genieten.

Mijn ouders hadden al gezegt dat Tom en ik wel een avondje samen konden gaan stappen als we dat wilden, dan zouden zij wel op de kindjes passen.
Dus na heeeeel lang nagedacht te hebben (en we hun daar zo'n plezier mee zouden doen) stemden we daar maar mee in :-).
Zaterdagavond liepen Tom en ik dus fris en fruitig richting taxi, onderweg kwamen we kennissen tegen die al meteen verontwaardig keken en vroegen: “waar zijn de kinderen? We hebben jullie nog nooit zonder gezien?”.
Tja, voor ons was dat ook even wennen het was namelijk al dik 4 maanden geleden dat we met z'n tweetjes weg waren geweest, dus dat was natuurlijk wel even genieten :-).
We gingen naar Clarke Quay dat is een beroemde straat aan de rivier met allemaal barretjes en restaurantjes.
We besloten om tappas te gaan eten en zijn daarna naar de “the forbidden city” gegaan dat is een lounch bar waar ze live muziek hadden.
En dat was genieten! Lekker op een lounchbank hangen, heerlijk muziekje op de achtergrond en een Bailey's in de hand.....zucht.....(en natuurlijk prettig gezelschap ;-) )
Nadat we een paar drankjes ophadden wilden we wel even “romantische” gaan wandelen langs de rivier richting de waterspuwende leeuw (toeristische attraktie) , ….en Tom wist de weg wel!
Na een tijdje gelopen te hebben en ik blaren begon te krijgen (hakken!!.....wel vrouwelijk ...niet prettig!!) zei Tom: “volgens mij moeten we deze straat in lopen!”.
Dus wij lopen die straat in , kwamen we in het “rode district” (nette versie) van Singapore uit, …..(ik hoor jullie denken: “en Tom wist de weg wel!?” ha,ha)
Dus 5 blaren verder, en het district netjes te hebben verlaten, waren we nog steeds niet bij die stomme leeuw.
Dus wij vroegen aan een local waar we die leeuw konden vinden, zegt die man: “oooh jullie moeten helemaal aan de andere kant zijn!” (waar we dus net van af kwamen) “da's mooi” dacht ik! Dat wordt dus een taxi!, dus wij die taxi in, en richting leeuw.
Toen we daar eenmaal aankwamen, wisten we eigenlijk al niet meer waarom we naar die leeuw wilden gaan kijken wat daar is eigenlijk geen bal aan en zijn toen maar snel een Coffee Bean ingedoken.
We bestelden 2 cheescake's met koffie, schoenen uit en ploften neer in de stoelen (want de drankjes kwamen iets harder aan als we dachten)
Nadat we vol zaten van de cheescake, melig waren van de alcohol en na 2 slokken ook al misselijk werden van de koffie, gingen we richting huis.
Het was een super gezellige avond, die we over 2 weken weer over mogen doen.
En ik,......ik ben er alweer klaar voor ;-).............

  • 19 Januari 2010 - 09:48

    De Maasjes:

    we kunnen niet meer wachten totdat onze opa en oma erzijn als ik zo jullie fot`s zie, en je verhaaltje lees. Geniet er weer van over 2 weekjes, en die avond oppas moet je echt niet afslaan!! Daarna is het maar weer de vraag wanneer je weg kunt.

  • 19 Januari 2010 - 10:38

    Ingrid:

    hoi hoi opa krygt ook wel een carstasje hoor hy staat er zo trots mee op de foto geniet met zyn allen van de vele knuffels van opa en oma ik moet jammer genoeg nog even wachten op jullie alles komt goed kus ingrid

  • 04 Februari 2010 - 09:46

    Koos Buis :

    Dit heb je goed gedaan Claudia ziet er goed uit je reisverslag
    Alleen jammer van de nawee,en maar ja dit zijn de tropen
    groetjes Koos en Lina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Claudia

Actief sinds 26 Aug. 2009
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 95917

Voorgaande reizen:

29 Juni 2012 - 27 Juli 2012

Thailand here we come....

16 September 2009 - 06 Oktober 2010

Op weg naar de zon!

15 Maart 2003 - 04 Augustus 2003

Azie rondreis 2003

Landen bezocht: