Uit de luiers....en in de benen!! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Claudia Mortel - WaarBenJij.nu Uit de luiers....en in de benen!! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Claudia Mortel - WaarBenJij.nu

Uit de luiers....en in de benen!!

Door: Claudia

Blijf op de hoogte en volg Claudia

16 Mei 2010 | Singapore, Singapore

We zijn net een paar dagen weer terug in Singapore en krijgen een smsje dat Hurney en Charly ons uitnodigen om te komen bbqen samen met een paar vrienden.
Ze hebben op de valreep een bbqpit gehuurd en ze beginnen al over een uurtje. Op het complex hebben ze rond de zwembaden en speeltuin een paar bbq pits die je af kan huren en dat is altijd erg gezellig met z'n allen dus daar zeggen wij natuurlijk geen nee tegen!!
Volgende punt is alleen “vlees” tja ze hebben hier geen “JOMO FOOD!!” (reclame!!....dat gaat ze geld kosten!!) dus geen kant en klare oplossingen en daardoor moesten we zelf het vlees en de rest van de spulletjes bij elkaar gaan zoeken. Makkelijker gezegd dan gedaan.
Stonden we dan bij de “slager” bbq vlees uit te zoeken, alles wat er lekker uit zag was weer niet geschikt voor de bbq (vertelde de medewerker!?) en alleen kip en hamburgers vonden we niks (waar zijn de frikandellen als je ze nodig hebt!!)
Maar na enige tijd hadden we alles bij elkaar gezocht (stokbrood, vlees, Bier / Breezers en appelsap). Het makkelijke is dat we naast de shoppingmall wonen dus we kunnen met ons winkelwagen rechtstreeks naar de bbq lopen.
De kindjes vermaken zich die avond ondertussen met de andere kindjes en wij vermaken ons ook kostelijk met onze vrienden en later die avond vertrok iedereen (ipv met de auto) met een leeg winkelwagentje weer naar z'n appartementje wat natuurlijk erg komisch is om te zien.


Omdat we eigenlijk hadden gepland om maar 6 maanden in Singapore (in een appartement) te gaan wonen en wij alles zelf moesten bekostigen vonden wij het destijds zonde om dure borden en bestek te kopen, dus kochten we op de plaatselijke markt een hardplastic servies en “camping” bestek (lees: ijzeren bestek met zo'n mooi gebloemde plastic handvat!) 3 pannen en een paar glazen.
We hadden met de dames hier de grootste lol als ik hun dan vertelde dat ze rietjes mee moesten nemen omdat we niet genoeg glazen hadden, zodat ze samen één glas konden delen (wat natuurlijk een grapje was!)
Maar omdat ik regelmatig uitgenodigd werd om ergens koffie te komen drinken (lees: de hele tafel word dan mooi opgedekt en volgepropt met allemaal lekkere dingen) vond ik het wel eens tijd om de dames eens bij mij uit te nodigen.
Maar voordat ik dat ging doen wilde ik eerst naar de IKEA gaan om een paar “normale” borden en bestek in te gaan slaan.
Dus toen ik als een blij kind met mijn vriendin door de IKEA aan het wandelen was (want wat hebben ze toch leuke hebbedingetjes) kon ik het natuurlijk niet laten om een paar leuke spulletjes te kopen die wel eens ooit....misschien....een keer....van pas konden komen!!
Ik Citeer Tom even: “gôh,...leuk,..een kommetje.....hmmm, kunnen we mooi bij de andere 15 neerzetten die we óók niet gebruiken!(zucht!!).
Ach ja,... ik was er eindelijk klaar voor (en ik had genoeg kommetjes!!).
Ik had die avond ervoor lekkere zalmrolletjes gemaakt, de bananecake en chocoladecake had ik maar wijselijk bij een bakker gehaald en ik had friese ontbijtkoek meegenomen vanuit Nederland die ik hun wilde laten proeven.
Het was erg gezellig en ondertussen dat de dames de cake aan het eten waren komt onze kleine meid in haar blote kond naar binnen gerend en riep kei hard: “Mamaaa.....ik heb gepoept op de wc!!" nou had ik haar vanmorgen voor het eerst geen luier meer aangedaan om te kijken of ik haar zindelijk kon maken, maar nu deed ze het al uit haar zelf.
De dames (moeders) konden dan wel geen Nederlands verstaan maar volgens mij snapten ze wel wat er aan de hand was en ze begonnen allemaal hard te klappen en te juichen en Indy vond het geweldig!!...en ik...ik was natuurlijk de trotste moeder van hun allemaal!!


Tom had afgelopen weekend een goed idee om met de kinderen te gaan vliegeren, zo gezegd zo gedaan, we kochten een mooie adelaars vlieger voor Luca en voor Indy een van Kitty.
Luca z'n vlieger moest nog in elkaar worden gezet en Tom wist wel hoe dat moest!!?? (hoest, kuch) hij spande de boog zo strak dat die meteen in tweeén knapte …..zo,... die was dus al snel klaar met vliegeren!
Ik hielp Indy en ondertussen kreeg ik instructies van Tom hoe het “beter” kon (natuuuurlijk!!).
“Laat mij maar even” zei Tom tegen mij, de vlieger ging omhoog en hij werd steeds enthousiaster.
Ondertussen hoorde ik Indy steeds roepen: "papa....mag ik nou weer!!".
2 Minuten later riep Tom (ik was ondertussen Luca aan het troosten omdat z'n vlieger kapot was) “Claudiaaaa.....pak het touw!!” wat was nou het geval, mijn eigen “handyman” had niet gekeken of het einde van het touw vast zat aan het handvat en omdat hij het touw helemaal had afgerold (want het ging zó lekker!) vloog de vlieger weg....... richting boom!!
Stond ik dan, met 2 beteuterde kinderen (en een gedesillusioneerde man)....tja en dan helpt maar een ding!!..IJS!!.
Dus zijn we maar snel een ijsje gaan eten en alles was weer vergeten en vergeven. (voor even dan!)


Omdat Elle voor het werk naar singapore moest en ze Vic mee wilde nemen vroeg ze of ik het leuk vond om een dagje op Vic te passen.
Daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen! Vic is een een heel makkelijk manneke en onze kindjes waren meteen dol enthousiast dat Vic zou komen spelen.
Dus die vrijdag bleef Vic hier en Elle vertelde nog dat het een wakker manneke was (hmhmmm?) “dat is gezellig” dacht ik, dan kunnen we lekker veel spelen.
Maar zoals het vaak het geval is met de mannen van vd Einden (of de mannen van vd Mortel!!) was dit dus niet het geval en sliep hij bijna de hele dag door zodat we er letterlijk en figuurlijk “geen kind” aan hadden ;-)
Die avond kwam Bart ook nog naar Singapore en zaterdag hebben we met z'n zevenen het strand van Sentosa onveilig gemaakt en konden de kindjes weer lekker even met Vic spelen.


Tussen alle leuke dingen (en het werken)door is Tom nog gevraagd voor een avondje futsal te spelen (kunstgras voetballen 5 tegen 5 ) waar hij erg van genoot (en topscoorder was!....ja,ja da's mijn man! ;-) ) en mag hij voortaan elke week meedoen (als hij tenminste bij is gekomen van de week ervoor!)


Dus zoals jullie lezen hebben we het weer erg druk met: zindelijk maken, bbqen, koffiemiddagen, voetballen, en zwemmen,Yep….....we hebben onze draai weer gevonden!!...





  • 16 Mei 2010 - 15:23

    Bertje:

    Goed verhaal weer Clau!

    allemaal in de kruising Tom????
    volgende keer in Penang een basisplaats voor jou

    grote groet,
    Bart

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Claudia

Actief sinds 26 Aug. 2009
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 95803

Voorgaande reizen:

29 Juni 2012 - 27 Juli 2012

Thailand here we come....

16 September 2009 - 06 Oktober 2010

Op weg naar de zon!

15 Maart 2003 - 04 Augustus 2003

Azie rondreis 2003

Landen bezocht: