Op vakantie in eigen land!! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Claudia Mortel - WaarBenJij.nu Op vakantie in eigen land!! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Claudia Mortel - WaarBenJij.nu

Op vakantie in eigen land!!

Door: Claudia

Blijf op de hoogte en volg Claudia

29 April 2010 | Singapore, Singapore

Woensdag 31 Maart was het zover we gingen verhuizen en ondertussen moesten we de koffers inpakken omdat we diezelfde nacht naar Nederland vlogen.
Omdat we alleen maar naar een andere toren van het complex gingen verhuizen vonden we het een beetje vreemd om daar een verhuisservice voor te laten komen, dus moesten we zelf een beetje creatief zijn mede omdat we de kindjes ook niet alleen konden laten en die dus elke keer mee moesten nemen.
Dus zo gezegd zo gedaan, Tom en ik liepen met volgepropte winkelwagentjes (Luca en indy zaten ook in de winkelwagen of liepen met hun eigen koffertjes achter ons aan) achter elkaar aan de lift in om daarna via de parkeergarage onder het appartementencomplex door, richting de andere toren te lopen.
Daarna de lift weer in op weg naar de 15de verdieping, om daarna in ons nieuwe appartement alles uit te laden en snel met de lege winkelwagentjes weer terug te lopen (en dit minimaal 20 keer) wat wel leuk was voor de mensen die ons in de gaten hielden.
Ik moet eerlijk zeggen, het kostte ons veel moeite en zorgen om een ander appartement te zoeken en te krijgen, maar we hebben nu van af de 15de verdieping een geweldig mooi uitzicht over de zee,.....het duurde even, maar dan krijg je ook wat!.
Toen we tegen de avond alles hadden over verhuisd en we de koffers wilden pakken om naar de airport te gaan zat de deur van onze slaapkamer op slot en kregen we die met geen mogelijkheid meer open.
Gelukkig hadden we een balkon zodat we als nog via het balkon de koffers konden pakken om zo op tijd naar het airport te komen waar we een vlucht hadden om 00:30.
We hoorden dat de vlucht was overboekt en we kregen daarom maar drie stoelen naast elkaar, dan een gangpad en dan de andere stoel.
“Ik ga wel naast de kindjes zitten” zei ik, en Tom zei dat als het “nodig” was we altijd even konden ruilen (hmhmm ;-))
Luca ging aan het raam zitten en viel als een blok in slaap en Indy probeerde door half bovenop mij te gaan liggen ook in slaap te komen.
De hele nacht kon ik in vreemde posities gaan manouvreren om toch nog zo “normaal” mogelijk te gaan zitten zodat de kinderen alle ruimte hadden om lekker te liggen.
Elke keer als Luca zijn hoofd draaide naar de andere kant probeerde ik zijn kussen naar de andere kant te leggen en ondertussen had ik de rugzak en de koffertjes van de kindjes zo neergezet dat de Luca en Indy die als voetensteuntjes konden gebruiken (tja....je leert snel om creatief te denken)
Elk uur leek het wel “ontdek je plekje” want Indy (alias draaikont) wist niet goed hoe ze moest gaan liggen, zitten en of hangen.
En had ze eindelijk een goede slaappositie gevonden dan begon ondertussen mijn been of arm een “eigen leven te lijden” maar je wil dan weer niet gaan verzitten om haar niet wakker te maken,..... dus het werd een lange nacht waarin ik lekker 13 uur lang alle nieuwe films heb kunnen bekijken, terwijl mijn armen en benen wel leken te slapen (altijd fijn zoiets!!)
Tegen de morgen keek ik (scheel van de slaap en met een paar mooie wallen onder mijn ogen) naar mijn lieve man die zich even lekker aan het uitrekken was
En hij zei: “zo...ik heb honger!...lekker geslapen mop?”.

Na 13 lange uren was het dan eindelijk zover en konden we onze familie weer knuffelen en gingen we lekker onder het genot van een kopje koffie en een broodje even bijkletsen.
Daarna gingen we richting de Mortel waar Bets (schoonmoeder) ons al stond op te wachten met koffie en taart.
Het is net of we niet weg zijn geweest zo snel dat je weer “gewend” bent aan alles en iedereen... maar niet aan het koude weer!!....potverdriedubbeltjes (kindvriendelijke versie!) wat was het koud!!
De volgende dag hebben we snel wat winterkleren en mijn crosstrainer opgehaald (het idee was goed!!) zodat we het niet te koud kregen en ik een “beetje” mijn conditie op pijl zou kunnen houden!!
Tja,....het idee was super en eerlijk is eerlijk de kindjes vonden de crosstrainer geweldig!
Maar door tijd (en motivatie gebrek!!) hebben we er maar een plantje op gezet zodat het zich toch nog nuttig maakte als decoratie!
De dagen waren behoorlijk vol gepland: gezellig bijkletsen met de vriendinnen die een heerlijke lunch (lees: alles wat ik lekker vind, stond op de tafel!!!) voorbereid hadden (bedankt nog meiden ;-))
Lekker een dagje naar de efteling met de hele familie, en wat een feest voor de kindjes die nog nooit in het sprookjesbos waren geweest (en daar ’s nachts niet meer van konden slapen).
Met Marcel en Diana naar het theater waar ze ons voor uitnodigden (the daughters from Afrika) wat super leuk was.
Tom die met zijn vrienden lekker is gaan “drinken” in de kroeg waar hij erg van genoot (en de dag erna ook ;-)).
Meidenavond in het cultureelcentrum in Deurne waar ze een film draaiden, en met de meiden nog na kletsen om daarna heerlijke bitterballen te gaan eten wat ik toch wel gemist heb hier in Singapore.
Tom die nog een wedstrijdje mee wilde “zaalvoetballen” en daarna in de kroeg verder ging met een potje “zeveren” (voor de Twentenaren onder ons “slappe verhalen vertellen”!).
En niet te vergeten de bbq met vrienden (nee... niet van Ome Bart, die hebben we nog tegoed! :-) ) en lunchen met vriendinnen.
En de gezellige middagen, stokbroodje met tappas en een glaasje Champagne/rosé erbij, lekker bijkletsen en vooral het slappe geklets en ouwehoeren wat we zo erg gemist hebben.
Want probeer hier maar eens een Chinees aan het lachen te maken dan moet je écht alles uit de kast trekken (of gewoon een badmuts met zwembril opzetten)
Zelfs het auto rijden hebben we wel gemist (en ondertussen ongegeneerd zo hard mogelijk meezingen met de radio “Take me hoooooome Country roooooad!!”).

Om de oom's en tante’s van Tom te bedanken dat we gebruik mochten maken van Oma Anna’s huis zolang we in Nederland waren, hadden we een uitnodiging rond gemailt om bij ons een kopje koffie (of een wijntje) te komen drinken.
En dat laat familie van de Crommenacker zich geen 2 keer zeggen, ze waren allemaal van de partij en het werd een gezellige avond!
De laatste dagen hebben we gevuld met cadeautjes kopen voor de vriendjes hier in Singapore en geprobeerd iedereen nog even te zien voordat we weer vertrokken.
Want wat gaat de tijd snel als je hele agenda volgepland is voor 3 weken (maar wat een geluk dat we zoveel familie en vrienden hebben die ons graag wilden zien :-))
En wat fijn dat we zo'n lieve ouders hebben die elke keer ons wasje wasten en
ons vaak belden van “komen jullie lasagna eten?” of “zal ik lekker soep voor jullie maken?” en wij vonden het natuuuurlijk niet netjes om daar niet regelmatig gebruik van te maken!!
Op de laatste dag werden we gebeld door de KLM dat we een vlucht eerder kregen en zondag niet 's avonds maar 's middags moesten vliegen, wat even stressen was want dan moet alles ineens in een rap tempo nog even geregeld worden.
Maar het fijne ervan was dat we een leuke compensatie kregen voor het ongemak en of we dat in cash wilden of in extra tickets (….wat een moeilijke vraag...gni,gni)
De terugvlucht ging super!!, omdat dit een extra vlucht was zat het toestel maar voor 1/3de vol en had ik met Indy 3 stoelen en Tom met Luca ook zodat de kindjes heerlijk languit konden gaan liggen slapen en wij........ach, jullie snappen het wel!
Eenmaal aangekomen in ons appartement werden we al weer snel op de feiten gedrukt dat we voor vertrek onze spullen in ons nieuwe appartement hadden “gedropt” en we alles nog een plekje moesten geven en ondertussen ook nog eens de 3 koffers moesten uitpakken.
Nadat we ons nieuwe huisje hadden ingericht en we moe maar voldaan nog even aan het nakletsen waren kwamen we er toch wel achter dat we ons erg “thuis” voelen hier in Azië, (behalve dan dat we onze familie en vrienden missen).
We moeten na zo'n vakantie eerst weer even ons ritme vinden en dan gaan we nog even een half jaar genieten hier.
Nu zit ik heerlijk op de bank mijn vehaal te typen en kijk naar de zee terwijl de zon naar binnen schijnt (ik weet het érg vervelend allemaal! ;-)) en bedenk me dat zo'n KLM vouchers natuurlijk wel héél erg aantrekkelijk zijn!!..hmmmmm....
To be continued.......


PS:
Ons nieuwe adres is:
68 Marine Parade Road #15-20
Cote D'Azur 449301 Singapore

En Claudia heeft een nieuw telefoonnummer in Singapore:
+6583377608



  • 02 Mei 2010 - 14:44

    Marielle:

    Ha meiske,

    wat hoor/lees ik nu. ben je in ons koude kikkerlandje geweest, heb ik je niet eens gesproken...jammer maar een gemiste kans :-)

    hoe gaat het daar, fijn dat je weer een nieuw stekje hebt en dat je reis in nl goed is bevallen. volgens mij ben je weer toe aan alle rust na 3 weekjes racen in ons mooie brabant.

    spreek je snel
    Marielle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Claudia

Actief sinds 26 Aug. 2009
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 95793

Voorgaande reizen:

29 Juni 2012 - 27 Juli 2012

Thailand here we come....

16 September 2009 - 06 Oktober 2010

Op weg naar de zon!

15 Maart 2003 - 04 Augustus 2003

Azie rondreis 2003

Landen bezocht: