Op naar ons laatste eiland! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Claudia Mortel - WaarBenJij.nu Op naar ons laatste eiland! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Claudia Mortel - WaarBenJij.nu

Op naar ons laatste eiland!

Blijf op de hoogte en volg Claudia

24 Juli 2012 | Thailand, Bangkok

Na 40 minuten met de boot kwamen we aan op Koh Samui.
We werden opgewacht door een chauffeur van een minivan die wij van te voren geboekt hadden en die we met meerdere mensen moesten delen.
"Waar willen jullie naar toe?" vroeg een chauffeur, uhm zet ons maar af bij "Chaweng cottages" zei Tom.
Onze vrienden zouden in het luxe Centara grand resort verblijven en wij wilden wel iets in de buurt zoeken.
Na 30 minuten rijden kwamen wij aan in een drukke, rommelige achterbuurt en Tom zei tegen mij "nou blij dat wij hier niet zitten!".
1 minuut later hoorden we "Chaweng cottages!" Wij keken al de andere mensen aan van, blij dat wij dat niet zijn, maar het bleek juist dat wij hier uit moesten.
Volgens mij zijn ze nog aan het verbouwen zei de chauffeur en de rest van de mensen moesten erg lachen (en wij ook!)
Wij hadden gewoon zomaar een naam van een resort geroepen die we ergens gelezen hadden en dit bleek dus een bouwval met  zwembad die omgetoverd was tot visvijver zo groen was het.
Maar wij stapten toch maar uit en gingen op zoek naar het Sentara resort, want mischien waren de prijzen lager als je zo binnen kwam lopen.
We kwamen bezweet en met onze rugzakken bepakt in een groot chique hotel  aan, de receptioniste keek ons al aan van "hebben jullie niet de verkeerde afslag genomen?" en vertelde ons dat een kamer met 2 bedden slechts 160,-euro koste en dat was de "inloop prijs" die duurder was dan bij Agoda (online booking site).
Toen de vrouw zich zonder pardon omdraaide en ons negeerde zijn we maar aangelopen en gingen op zoek naar een cafe (met wifi) om wat te drinken en om een betaalbaar huisje te vinden.
Tom zou ondertussen op het strand gaan rondkijken naar een verblijf en ik zou op internet gaan zoeken.
Na 2,5 uur was ik nog niks wijzer geworden op internet en kwam Tom ook gefrustreerd terug van zijn zoektocht naar een leuk hutje op het strand.
Tom zei dat hij in deze drukte echt niet wilde blijven en gingen we na een tip van iemand kijken op een ander strandje (Coral Cove) wat rustiger moest zijn en ongeveer 5km van het drukke Chaweng strand lag.
Eenmaal aangekomen bij het Coral Cove strand zagen we een rustige baai waar geen mens te bekennen was.
We konden een bungalowtje tegen de heuvel, direct aan het zwembad, krijgen met uitzicht op het strand en de zee.
Ze hadden een dubbel bed en een enkel bed die we maar tegen elkaar  aan schoven zodat we een groot bed hadden maar dat kon de pret niet drukken.

En toen was het eindelijk zover dat we de family Holmes (vrienden uit Singapore) gingen bezoeken en het was meteen weer als vanouds, onze kindjes spelen weer gezellig met Lukas en Madeline een tweeling van 5,5 jaar oud en wij kletsen de hele middag bij.
Het zwembad van hun resort is enorm en we genieten van alle luxe en de gezelligheid samen.
' s Avonds eten we met z'n achten bij het resort en zien we vuurwerk op het strand.

De volgende dag gingen wij met z'n viertjes iets doen waar Tom en ik een hekel aan hebben, namelijk een toeristisch parkje bezichtigen, maar wat voor de kindjes erg leuk zou moeten zijn.
Het bleek een klein parkje te zijn met een paar konijntjes die je mocht vasthouden en de rest van de dieren, twee aapjes een soort eekhoorntje en papegaaien die zaten allemaal vastgeketend aan een ketting en dan had je nog de witte duiven die ze in felle kleuren hadden beschilderd.
De kindjes wilden alleen maar de konijntjes vasthouden en voor de meer "tropische" dieren hadden ze geen oog (voor dat geld hadden we beter een paar konijntjes kunnen kopen!).
Tom wilde ook nog even tussen de 'wilde' dieren staan en ging moedig in de kooi tussen de parkietjes staan met in zijn hand vogelvoer.
Maar in plaats van dat de volgeltjes richting het voer gingen, storten ze zich op de voeten van Tom, ze waren er niet weg te slaan.
Na een anderhalf uur konijntje knuffelen en Tom's teennagels door de parkieten weer waren bijgewerkt, waren wij er ook wel klaar mee en zijn we maar richting ons huisje teruggegaan.

De volgende dag huurden we samen met de family Holmes een busje met chauffeur om ons rond het eiland rijden.
We hadden geen route in gedachten maar we wilden gewoon stoppen waar het ons mooi leek om te gaan snorkelen.
Charly de man van Herni had gehoord over het "Tom Cruise" strand waar het erg mooi zou moeten zijn.
Tijdens het rijden zei Charly weer zullen we bij het Tom Cruise strand stoppen?
Dus toen vroeg ik maar eens aan de chauffeur "waarom noemen ze het Tom Cruise strand? Is hij daar geweest? Of heeft hij daar een huis?.
De chauffeur kijkt mij verbaast aan en zegt "ik weet niet of Tom Cruise daar ooit geweest is?
Maar waarom noemen ze het het dan het "Tom Cruise strand? Zegt hij " Noooo... not Tom Cruise! ....its the Thong Krut beach! (Alleen met zo'n vreemde aziatische tongval, dat het leek op Tom Cruise)
Dus wij allemaal in een deuk, omdat wij al een paar dagen benieuwd waren wat het strand met Tom cruise te maken had!  :-).
Al met al hebben we een paar leuke strandjes gezien en zelfs Grandmother en Grandfathers Rock dat zijn rotsen gevormd naar de geslachtsdelen van een vrouw en man! Er zit natuurlijk wel een romantische verhaal achter, maar ach het aanzicht zegt al genoeg.
Het werd een heerlijke relaxte dag die we op het Chaweng beach afsloten en waarna we jammer genoeg afscheid moesten nemen van onze vrienden.

Elke avond vallen wij in slaap met het geluid van een tokke (grote salamander die zijn eigen naam roept) en elke morgen worden wij gewekt door een vogel die om een vreemde reden op ons raam tikt en een tjiktjakt (kleine hagedisje) die een soort tjilpend geluidje maakt.
De kindjes spelen na het ontbijt in het zwembad die wij voor onzelf hebben, want er is niemand hier te bekennen alleen een paar dagjes mensen die hier komen lunchen.
We huren de laatste dag nog een 3 persoons kano waar we ons met z'n viertjes inwurmen en gaan op zoek naar het strandje genaamd Silver Beach die we na 20 minutjes peddelen bereiken.
En dit blijkt een heel mooi strandje te zijn waar je kan snorkelen en waar Indy en ik ons eindelijk eens kunnen laten masseren.
Indy zei al voor de vakantie dat ze zich zo graag een keer wilde laten masseren en dan ook met de komkommers op de ogen net als bij Zack en Cody (televisie serie) .
En we konden ons voor een half uurtje (voor Indy's eerste keer wilden we niet meteen een uur doen) voor 7,50 euro p.p. laten masseren.
Eerst werden onze voeten gewassen en toen werden onze ruggen gemasseerd.
"OOooh mama, ik wil hier wel blijven wonen!", riep Indy en genoot enorm van het verwennen (ons prinsesje!).
Toen we na een half uur klaar waren riep ze meteen "straks nog een keertje mama?" , dus als het de aankomende dagen veel regent weten wij wel wat we kunnen gaan doen!.
De week Koh Samui zit er op en wij zijn na al die weken strand wel klaar voor het vaste land.
Morgen gaan we eerst met de boot richting Surat Thani waar we een nacht blijven en daarna vliegen we in 1uurtje naar Bangkok, waarna we na 2 nachten terug naar Nederland vliegen.
Het einde van onze vakantie is in zicht, maar ik weet zeker dat we de laatste dagen ook nog wel vol krijgen met leuke avonturen.
Maar eerst maar eens van die piemellampjes af zien te komen! (Ja u leest het goed!)
Maar daarover de volgende keer meer......

• 25 Juli 2012 - 09:19

Lekker Laat:

Hallo Familie van de Mortel,

Ziet er allemaal weer heel vervelend uit daar.
    Zoals gewoonlijk zie ik het weer te laat dat ik kan reageren, maar beter dan niets (toch?)

Dan maar mijn laatste redmiddel om nog iets te schrijven,.....

Hele fijne en goede terug vlucht en nu moeten we toch echt eens die afspraak maken om bij te kletsen.

Groetjes aan de konijnen, salamanderachtigebeestjesdiedeeigennaamroependingen en de pedicureparkieten van Tom.

Sebastiaan.

• 25 Juli 2012 - 15:53

Jell:

hola wij zijn weer veilig terug in PC DE RIPS. Waar er niks is veranderd. alleen de temperatuur is zeeeeeer aangenaam rond de 27-28 graden. Dus je kumt terug komen. NU ja je leest het goed NU. lang genoeg geduurd.
    De Latte caramel is een eigenleven gaan leven bij mij in de kast en volgens mij bij jullie in de la ook. Maar deze laatste dag moet je er nog wel ff iets moois van maken en dan hop die vogel in. Een hele goede terug reis. Een hele hele dikke kus xxxx miss you!!!