Vanavond is het eindelijk weer zover!!..... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Claudia Mortel - WaarBenJij.nu Vanavond is het eindelijk weer zover!!..... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Claudia Mortel - WaarBenJij.nu

Vanavond is het eindelijk weer zover!!.....

Door: Claudia

Blijf op de hoogte en volg Claudia

22 Oktober 2009 | Singapore, Singapore

Vanavond is dé avond!!.........ja echt!! ik heb het lang genoeg uitgesteld, maar ik vind dat het vandaag maar weer eens moet gaan gebeuren!! ach, als ik het weer een keertje gedaan heb, vind ik het vanzelf wel weer leuk!! .......ik ga koken!! (wat dachten jullie dan!?)
Sommige mensen vroegen zich af of ik wel eens kookte? en het antwoord is dus NEE!!
We gaan elke dag naar een foodcourt het smaakt heerlijk (kan ik niet tegenop koken) en het is super goedkoop, tja en erg relaxed voor mij (gni,gni):-)
Zelfs de kindjes eten alles, ze eten zelf inktvis (gewoon zeggen dat het gehaktballetjes zijn!!)
Maar ik ben er klaar voor!, ik heb 3 pannen gekocht, vreemde aziatische burgers en aardappelpuree ingeslagen, diepvriesgroente erbij (culinair hoogstandje!) en klaar is Claudia.
Luca zei toen hij het op tafel zag staan:.. hmmmm, heerlijk gekookt mama!! (tja, onvoorwaardelijke liefde :-) ) maar toen hij een hap nam, zag ik een vies trekje op zijn gezicht, en hij keek me geschrokken aan zo van wat zal ik zeggen, ( de burger smaakte naar schoenzool, de aardappelpuree kon je gebruiken als behangplak, en de groenten hadden z'n beste tijd ook al gehad) .... tja en toen moesten we alle 4 heel hard lachen!!
Hun omdat het niet te (vr)eten was, en ik.......omdat ik niet meer hoefde te koken !! ;-) ha,ha.

Omdat Luca heel graag naar school wilde, zijn we even gaan rondkijken en we hadden een school gevonden die ons geschikt leek.
Een "nadeel" Ze praten daar alleen Engels , gelukkig hadden we al geoefend met tellen, en de belangrijke woordjes.
We mochten een uurtje komen "proefdraaien" om te kijken of hij het leuk vond.
Eerst moesten we in een "goodsitting" (benengekruist) positie op de grond gaan zitten( 5 minuten later)...(ik ben zo flexible als een giraf in een panty) begon de jufrouw met behulp van plaatjes te tellen.
Mama mag ik in het Engels mee tellen zei Luca enthousiast: Nee schat dit is geen Engels dit is Mandarijns!......een Mandarijn?....kan je dat eten? nee de taal heet Mandarijn dat is Chinees!! ......oooh, leuk mama!?!?
Ik zie hem denken: shit kan ik net in het engels tellen, komen ze met een mandarijn aan!!
Ze krijgen hier dus Mandarijnse les, en spelenderwijs rekenen en schrijven, knutselen en vooral veel dingen samen doen , zo kan luca fijn met andere kindjes spelen.
Indy gaat nog niet naar school, die vermaakt zich hier prima met andere kindjes , die knuffelt andere kindjes gek, of slaat ze van de glijbaan weg omdat ze er door wil!!
Ze zeult elke dag met haar rugzakje en koffer op haar stepje door de woonkamer heen, wat ze gaat op vakantie!
En ik........ach, ik ben "thuismoeder" wat wens je je nog meer!?!?.......
Heerlijk een dagje naar Sentosa beach.......
Eerst moet mama alles bij elkaar zoeken (want mannen kunnen nooit iets vinden) vergeet ik bijna mijn eigen zwemkleding ,dan ga ik achterin de taxi zitten (ikke wagenziek) mijn armen in vreemdste positie's zodat de kindjes kunnen liggen en geen zon in hun gezicht krijgen.
Eenmaal aangekomen loop ik in de hete zon (35 graden) een buggy te duwen met Indy voorin, Luca op de buggyboard met nog wat spulletjes aan de buggy hangend samen goed voor 35 kilo (even voor de duidelijkheid, Tom heeft ook "un" tas vast!! ;-) )
Lig je net 1 seconde hebben de kindjes dorst, honger, en willen ze dat je mee zandkasteeltjes gaat bouwen, of mee met de bal gaat spelen.
"Tom drinkt ondertussen lekker een kopje koffie met een Iraanse schone!! alias collega / vriendin van ons die hier ook voor werk is, en gezellig een dagje mee ging "(wat ook erg gezellig was!)
Tussendoor ren ik achter de kindjes aan om ze in te smeren met factor 50 zodat ze niet verbranden, kom je er achter dat je zelf al behoorlijk rood aan het worden bent!!
Doe je vlug bij de kindjes de zwembandjes om, en moet je snel met een flesje water komen omdat Indy dacht dat zeewater erg lekker was!
Dan komt het leukste gedeelte, het inpakken van alle spullen die je mee gezeult hebt, aankleden van de kindjes, een taxi zoeken en er dan thuis achter komen dat je wel heeeeel veel zand als souvenier meegenomen hebt, en ook nog eens verbrand bent!!
En dan zegt Tom: Zo,...dat was een lekker relaxed dagje......hé mop!!
Zoals ik al zei.......wat wens ik me nog meer!! ;-) .......



  • 22 Oktober 2009 - 16:18

    Chantal:

    heej,
    wat leuk om te lezen... al die verhalen van jullie... ik heb er wel al om kunnen lachen!
    we missen luca en indy wel bij kiekeboe!
    geef je ze een dikke knuffel van mij :)
    liefs Chantal

  • 22 Oktober 2009 - 20:18

    Ingrid:

    hallo ja daar zyn we weer
    wilde evenvragen of je niet beter van beroep kunt veranderen erg leuk om jullie verhalen te lezen maak er een geweldige uitdaging van liefs van ons

  • 23 Oktober 2009 - 05:35

    Elle Bart & Vic:


    Halleej,
    we moeten snel maar weer eens komen kijken - volgens mij lachen we ons weer ziek daar. Succes nog...
    Groeten van ons, en smeer gerust wat after-sun op je neus Clau :)

  • 23 Oktober 2009 - 11:51

    Jolanda Engel:

    Hoi hoi

    Ik heb ff je verhalen gelezen, maar zo te zien hebben jullie het goed naar je zin. Beter hoor. 7 maanden een soort van vakantie voor jou. Haha.
    kus Jolanda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Claudia

Actief sinds 26 Aug. 2009
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 95950

Voorgaande reizen:

29 Juni 2012 - 27 Juli 2012

Thailand here we come....

16 September 2009 - 06 Oktober 2010

Op weg naar de zon!

15 Maart 2003 - 04 Augustus 2003

Azie rondreis 2003

Landen bezocht: