Mooi blauw is niet lelijk............ - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Claudia Mortel - WaarBenJij.nu Mooi blauw is niet lelijk............ - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Claudia Mortel - WaarBenJij.nu

Mooi blauw is niet lelijk............

Door: Claudia

Blijf op de hoogte en volg Claudia

31 Oktober 2009 | Singapore, Singapore

Zoals de meesten van jullie wel weten ben ik erg "zuinig" op mijn haren, en wordt er niet zomaar aan mijn haren geknipt of gekleurd!
Maar gezien de zwarte streep bovenop mijn hoofd, werd het toch maar eens tijd om hier eens rond te kijken voor een "geschikte" kapper voor mij.
Ik kwam er al snel achter (aan het interieur en de materialen te zien) dat de goedkopere "kapsalons" meer hobbyhutjes waren dan kapsalons.
Ach dacht ik, wat kan er mis gaan?!! dus liep ik vol vertrouwen zo'n hobbyhutje binnen.
Ik maakte aan de man alias kapper duidelijk dat ik zelf de tube verf bij had en dat hij "alleen" maar de peroxide erbij hoefde te doen, en SECUUR de verf erop hoefde te zetten!!........eitje toch?
Ga daar maar zitten zei de man (die zelf een kapsel had, alsof hij een cavia op z'n kop had geplakt!!)
Ik vertelde de man dat hij bij 1 deel verf, 2 delen peroxide moest doen want anders zou mijn haar oranje worden......ja zegt hij, dat weet ik toch, ik ben kapper!!?? ....hmmm denk ik, dát zullen we nog wel eens zien!!
Ik hield hem goed in de gaten en zag hoe weinig peroxide hij in het bakje deed. Na hem even erop geattendeerd te hebben dat het 2 delen peroxide was en geen 2 delen verf deed hij gelukkig een beetje meer peroxide in het bakje.
Toen kwamen ze met 2 man sterk de verf inzetten (ik heb ook zo'n grote bos haar??) en ik vertelde de "kappers" dat ze écht alléén de uitgroei moesten inzetten!... jaaa natuurlijk zei de "kapper" zelfverzekerd, dat weten we toch!!
Ik zag het al gebeuren, ze begonnen te verven alsof mijn hoofd een muur was die behangen moest worden, en mijn maag begon al een beetje te draaien, (of kwam dat van de chinese thee die ik daar gekregen had!). Met volle moed wachtte ik het resultaat maar even af.
Na 30 minuten kwam één van de kappers even kijken,......hmmm, moet dat dezelfde kleur worden?? zei hij!.... ik zag aan z'n gezicht dat hij daar weinig vertrouwen in had, en hij gaf me maar snel een 2de kopje thee om me rustig te houden!!
Eindelijk 15 slopende minuten later gingen we uitspoelen.
Ik vroeg hem hoe de kleur was en hij zei :Hmm.......Hmmmm (zal wel chinees zijn voor "héél mooi?!" :-) )
Na een heerlijke hoofdmassage (hij wou natuurlijk tijd trekken) kon ik het resultaat gaan bekijken......
Ik zag het al......yep.....ik was klaar om in een Postbank reclame mee te doen!!. De kleur was blauw met blonde punten.
Hmmmm.....Hmmmm zei ik (ik spreek tegenwoordig ook al een beetje chinees), en kwam er al snel achter dat deze "kapper" het nog niet eens zó erg slecht gelukt vond?! het was tenminste niet oranje!
En ik kon niets anders doen dan heel snel naar huis te rennen, om niet voor schut te lopen, en om op tijd de wc te halen.....
Eenmaal thuis gekomen liep ik (nadat ik de wc net had gehaald) meteen naar de kast (nee niet om chocola te pakken!! ).....maar ketchup!! De rode kleur van ketchup haalt de groen/blauwe kleur uit je haar (een kappers foefje).
Tom moest erg lachen toen ik met een hoofd vol ketchup uit de badkamer kwam, en mijn moeder verklaarde me (via de telefoon) een beetje voor gek.
Maar na 30 minuten was de blauwe kleur uit mijn haar, en had ik nog een witte kleur over met blonde punten!
Om jullie even een duidelijk beeld te geven van mijn uiterlijk, ik ben nog net zo woestaantrekkelijk als altijd!! Alleen mijn haar is...uh ...."verrassender".
Al moet ik zeggen dat ik wel goed in de "Halloween" sfeer zou hebben gepast samen met onze Luca, want zijn haren zijn groen aan het worden van het zwembad (teveel chloor in het water).
Dus jullie snappen wel dat ik hoofd-afnemer ben geworden van Heinz!!

Verder gaat alles goed hier, Luca is nu 2 dagen naar school geweest, en hij vind het super leuk.
De kindjes vermaken zich goed met hun Halloween kleding en hebben ze een uitnodiging gekregen voor een verjaardag's feestje waar ze verkleed moeten komen.

De romantiek is ook nog steeds aanwezig, Tom had op zaterdagavond tijdens een show van de grootste fontijn ter wereld ,als verrassing ons nummer aangevraagd dat door de straten galmde, (Earosmith I don't want to miss a thing).......zucht!!
(sorry dames ik ruil hem nog steeds niet in!! ;-) )
En hebben wij voor kerst / en oud en nieuw een huisje geboekt op Bali.....tja, wij zijn ook af en toe aan vakantie toe :-) ..............










  • 31 Oktober 2009 - 10:03

    Saskia:

    Eeh, zijn er echt geen foto's van dat blauwe haar????

  • 31 Oktober 2009 - 11:21

    Koen:

    Foto's? Bij zo'n verhaal horen foto's.

    Groeten uit Tilburg.

  • 31 Oktober 2009 - 16:29

    Ingrid:

    echt weer iets voor jou haha maar wie gaat je boek nu uitgeven en ja ook ik vraag me af waar je blauwe haren fotos zyn liefs een vriendinneke

  • 31 Oktober 2009 - 18:24

    Stefan Van Leuken:

    he Clau!

    Ik mis de foto?

    Gr. Stefan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Claudia

Actief sinds 26 Aug. 2009
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 95963

Voorgaande reizen:

29 Juni 2012 - 27 Juli 2012

Thailand here we come....

16 September 2009 - 06 Oktober 2010

Op weg naar de zon!

15 Maart 2003 - 04 Augustus 2003

Azie rondreis 2003

Landen bezocht: